Zwycięzcy Rajdu Polski
Nazwisko pierwszego triumfatora Rajdu Polski poznaliśmy w 1921 roku.
Od tamtej pory na owej liście znalazło się wielu znakomitych kierowców, którzy swoje sukcesy odnosili nie tylko w Polsce.
LISTA ZWYCIĘZCÓW RAJDU POLSKI:
1921: Tadeusz Heyne (Polska), Dodge
1922: Hans Lorenz (Austria), Steyr
1923: Henryk Liefeld (Polska), Austro-Daimler oraz Jan Siroucek (Czechosłowacja), Praga Grand
1924: Henryk Liefeld (Polska), Austro-Daimler
1925: Charles Betague (Austria), Austro-Daimler
1927: Stanisław Szwarcsztajn (Polska), Austro-Daimler
1928: Cipriano Illiano (Włochy), Fiat 509
1929:
Adam hr.Potocki (Polska), Austro-Daimler (g.D)
Josef Vermirovsky (Czechosłowacja), Tatra (g.F)
Teodor Kredl (Czechosłowacja), Praga Piccolo (g.G)
Jan Ripper (Polska), Tatra (g.E)
Jaroslav Heusler (Czechosłowacja), Praga Grand (g.C)
Aachim baron Haebler Maybach (g.B)
1930:
Michał Bitny-Szlachta (Polska), Ford (g.A)
Zygmunt Rahnenfeld (Polska), Fiat 525 (g.B)
Adam hr. Potocki (Polska), Austro-Daimler (g.C)
1937:
Paul von Guillaeume (Niemcy), Adler Trumpf (g.II)
Aleksander Mazurek (Polska), Chevrolet Master Sedan (g.V)
Wojciech Kołaczkowski (Polska), DKW Meisterklasse (g.I)
1938:
Jan Ripper (Polska), Fiat 1100 (g.I)
Stanisław Szwarcsztajn (Polska), Lancia Aprilia (g.II)
Hans Rauch (Niemcy), Mercedes-Benz 230 (g.IV)
Witold Rychter (Polska), Chevrolet Master Sedan (g.V)
Jerzy Strenger (Polska), Citroën Legere (g.III)
1939:
Tadeusz Marek (Polska), Chevrolet Master Sedan (g.IV)
Stefan Grossman (Polska), Citroën (g.II)
Stefan Pronaszko (Polska), Renault Primaquatre (g.III)
Renato Ghisalba (Włochy), Fiat 1100 (g.I)
1947:
Marian Wierzba (Polska), Lancia Super Sport (g.III)
Witold Rychter (Polska), Chevrolet Master Sedan (g.V)
Zygmunt Andrzejewski (Polska), Willys (g.IV)
Edward Loth (Polska), KdF (g.II)
Alfred Pecko (Polska), DKW (g.I)
1948:
Ivan Hodac (Czechosłowacja), Aero-Minor (g.I)
Vaclav Bobek (Czechosłowacja), Skoda 1101 (g.II)
Julian Łączyński (Polska), Lancia (g.III)
A. Anton (Czechosłowacja), BMW (g.IV)
Jiri Pohl (Czechosłowacja), Jaguar (g.V)
Józef Sucharda (Polska), Jaguar (g.VI)
1954:
Alfons Zielkowski (Polska), DKW (750 T)
Zbigniew Witkowski (Polska), Fiat 1100 (1300 T)
Edward Niziołek (Polska), Opel Olympia (1600 T)
Zygmunt Skoczkowski (Polska), Tatraplan (2000 T)
Stanisław Gustaw (Polska), FSO Warszawa M-20 (2600 T)
Bolesław Majkowski (Polska), Ford (2600+T)
Stanisław Rusiniak (Polska), BMW (1600 S)
Franciszek Postawka (Polska), BMW 328 (1600+)
1955:
Edward Niziołek (Polska), Opel Olympia (g.VI)
Bolesław Majkowski (Polska), Ford de Lux (g.IX)
Marian Repeta (Polska), FSO Warszawa M-20 (g.VIII)
Henryk Olszewski (Polska), Skoda (g.IV-V)
Jerzy Zaczeniuk (Polska), Citroën (g.VII)
Jacek Dzięciołowski (Polska), DKW (g.III)
Grzegorz Timoszek (Polska), BMW 328 (g.Sport)
1956:
Marian Repeta (Polska), FSO Warszawa M-20 (g.VIII)
Jerzy Opiela (Polska), DKW (g.III)
Edward Niziołek (Polska), Citroën BL 11 (g.VII)
Janusz Solarski (Polska), Skoda 1100 (g.IV-V)
Kazimierz Tarczyński (Polska), BMW (g.VI-S)
Jan Jagielski (Polska), Opel Olympia (g.VI)
1957:
Adam Wędrychowski (Polska), Zwikau P-70 (g.III-T)
Mlado Vukovic (Jugosławia), DKW (g.IV-T)
S. Vidmar (Jugosławia), Porsche 356-1300 S (g.V-S)
Walerian Waryszewski (Polska), BMW 328 (g.VII-S)
Mieczysław Sochacki (Polska), FSO Warszawa M-20 (g.VIII-T)
Marek Varisella (Polska), DKW F8 (g.III-S)
Bolesław Majkowski (Polska), Simca 8 (g.V-T)
Władysław Paszkowski (Polska), Opel Olympia (g.VII-T)
1959:
Kurt Rüdiger (NRD), Wartburg (g.IV)
Krzysztof Komornicki (Polska), Simca Aronde (g.V)
Henryk Ruciński (Polska), Ford Zephyr (g.VIII)
Stanisław Wierzba (Polska), FSO Syrena (g.III)
Andrzej Żymirski (Polska), Opel Olympia (g.VII)
1960: Walter Schock (Niemcy), Mercedes-Benz 220SE
1961: Eugen Böhringer (Niemcy), Mercedes-Benz 220SE
1962: Eugen Böhringer (Niemcy), Mercedes-Benz 220SE
1963: Dieter Glemser (Niemcy), Mercedes-Benz 220SE
1964: Sobiesław Zasada (Polska), Steyr-Puch 650TR
1965: Rauno Aaltonen (Finlandia), BMC Mini Cooper S
1966: Tony Fall (Wielka Brytania), BMC Mini Cooper
1967: Sobiesław Zasada (Polska), Porsche 912
1968: Krzysztof Komornicki (Polska), Renault R8 Gordini
1969: Sobiesław Zasada (Polska), Porsche 911S
1970: Jean-Claude Andruet (Francja), Alpine-Renault A110 1600
1971: Sobiesław Zasada (Polska), BMW 2002TII
1972: Raffaele Pinto (Włochy), Fiat 124 Spider Rally
1973: Achim Warmbold (Niemcy), Fiat-Abarth 124 Rally
1974: Klaus Russling (Austria), Porsche 911 Carrera RS
1975: Maurizio Verini (Włochy), Fiat 124 Abarth
1976: Andrzej Jaroszewicz (Polska), Lancia Stratos
1977: Bernard Darniche (Francja), Lancia Stratos
1978: Antonio Zanini (Hiszpania), Fiat 131 Abarth
1979: Antonio Zanini (Hiszpania), Fiat 131 Abarth
1980: Antonio Zanini (Hiszpania), Porsche 911
1984: Ingvar Carlsson (Szwecja), Mazda RX-7
1985: Branislav Kuzmic (Jugosławia), Renault 5T
1986: Branislav Kuzmic (Jugosławia), Renault 5T
1987: Attila Ferjancz (Węgry), Audi Coupe Quattro
1988: Marc Soulet (Belgia), Ford Sierra Cosworth
1989: Robert Droogmans (Belgia), Ford Sierra Cosworth
1990: Robert Droogmans (Belgia), Lancia Delta Integrale
1991: Piero Liatti (Włochy), Lancia Delta Integrale
1992: Erwin Weber (Niemcy), Mitsubishi Galant VR4
1993: Robert Droogmans (Belgia), Ford Escort Cosworth
1994: Patrick Snijers (Belgia), Ford Escort Cosworth
1995: Enrico Bertone (Włochy), Toyota Celica T 4WD
1996: Krzysztof Hołowczyc (Polska), Toyota Celica T 4WD
1997: Patrick Snijers (Belgia), Ford Escort Cosworth WRC
1998: Krzysztof Hołowczyc (Polska), Subaru Impreza WRC
1999: Robert Gryczyński (Polska), Toyota Corolla WRC
2000: Henrik Lundgaard (Dania), Toyota Corolla WRC
2001: Leszek Kuzaj (Polska), Toyota Corolla WRC
2002: Janusz Kulig (Polska), Ford Focus WRC
2003: Miguel Campos (Portugalia), Peugeot 206 WRC
2004: Luca Pedersoli (Włochy), Peugeot 306 Maxi
2005: Krzysztof Hołowczyc (Polska), Subaru Impreza N11
2006: Leszek Kuzaj (Polska), Subaru Impreza N12
2007: Oscar Svedlund (Szwecja) Subaru Impreza