Zwodzony most i ulubiona sekcja Kubicy
W najbliższą niedzielę odbędzie się kolejna eliminacja mistrzostw świata Formuły 1. Kierowcy będą ścigać się na torze w Walencji o Grand Prix Europy.
Tor w Walencji scharakteryzował Robert Kubica na stronie oficjalnej zespołu Renault.
"Pierwszy łuk przejeżdżamy z pełną prędkością, ale kiedy hamujemy przed drugim zakrętem, tor nagle staje się wąski przed wierzchołkiem. Trzeba więc dopilnować, aby znaleźć się na właściwej linii. Można nadrobić trochę czasu w tym zakręcie, a na początku wyścigu jest tu dobra okazja, aby zyskać jedną lub dwie pozycje na dohamowaniu" - opisał Kubica.
"Zakręty numer dziewięć i dziesięć pokonuje się przejeżdżając przez zwodzony most. Kiedy pierwszy raz przyjechaliśmy do Walencji w 2008 roku, była dosyć duża różnica wysokości pomiędzy torem a mostem. Były pewne obawy, że może to spowodować uszkodzenie opon, ale z punktu widzenia kierowcy, tak naprawdę nic tam się nie odczuwa" - dodał polski kierowca.
"Tor w Walencji ma kilka długich prostych przed ciasnymi zakrętami, jak nawrót na zakręcie 17, co stwarza możliwość wyprzedzania. Ale w rzeczywistości, jeśli kierowca przed tobą nie popełni błędu, to jest dosyć trudno" - podkreślił kierowca zespołu Renault.
"Moją ulubioną sekcją jest szybka sekwencja przed końcem okrążenia, gdzie hamuje się, wchodząc w ostatni zakręt. Często blokują się tam przednie koła i jest tam trudno, ponieważ dodatkowo bolid dobija podłogą do nawierzchni" - zakończył Kubica.
Grand Prix Europy w Walencji - program:
25.06.2010 - pierwszy trening - godz. 10.00
25.06.2010 - drugi trening - godz. 14.00
26.06.2010 - trzeci trening - godz. 11.00
26.06.2010 - kwalifikacje - godz. 14.00
27.06.2010 - wyścig o GP Europy - godz. 14.00
Czytaj również: