Zobacz, na co Polacy wydają pieniądze

Wiesz, jaki masz samochód?

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Oczywiście statystycznie rzecz biorąc? Otóż to pięciodrzwiowy hatchback, z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra i mocy 106 KM, spalającym średnio 6,1 litrów na 100 km. To właśnie takie samochody Polacy kupują najchętniej.

Taki wzorcowy kompakt jest wyposażony w pięciobiegową manualną skrzynię biegów, ABS, cztery poduszki powietrzne, elektryczne szyby przednie, centralny zamek, klimatyzację i komputer pokładowy. Jego cena nie przekrocza 68 tys. zł.

Z informacji instytutu Samar wynika, że najpopularniejszym segmentem samochodów w Polsce jest klasa niższa średnia, czyli auta kompaktowe.

Najchętniej wybierane są w tym segmencie modele w następujących wersjach: opel astra classic, hatchback, 1.4 benz. (90 KM); skoda octavia II ambiente 1.9 diesel (105 KM); skoda octavia tour plus hatchback 1.9 diesel (101 KM); honda city komfort sedan, 1.4 benz (83 KM); honda civic sport hatchback 1.8 (140 KM) - wynika z badań Samaru.

Ponad połowę nabywców każdego modelu z tej piątki stanowią przedsiębiorcy. Według danych za trzy kwartały, największy, bo ponad 70-proc. udział klientów flotowych ma ford focus, a za nim skoda octavia - 62 proc. i opel astra - 59 proc. Średnia rejestracji na firmy dla całego segmentu kompaktowego wynosi 50 proc.

Największą popularnością cieszą się modele z nadwoziem hatchback - ponad 65 proc. sprzedaży. Zbliżone wartości prezentują kombi - 19 proc. i sedany - 15 proc. Pozostałe wersje karoseryjne stanowią niecały 1 proc.

Ponad 55 proc. samochodów kompaktowych wyposażonych jest w jednostki benzynowe. Silniki wysokoprężne przeważnie wybierane są do wersji kombi, gdzie stanowią ponad 70 proc. sprzedaży.

Osoby decydujące się na kupno pojazdu z segmentu kompaktowego najczęściej wybierają skodę octavię. Kolejne pozycje zajmują: ford focus i opel astra oraz toyota corolla i opel astra classic.

A jakim samochodem jeździsz Ty?

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas