Zakup auta zaczyna się w sieci
94 proc. klientów rozpoczyna proces zakupu samochodu w internecie - wynika z tegorocznego raportu firmy doradczej Capgemini.
Przeprowadzone przez Capgemini badanie powstało w oparciu o opinie 8000 respondentów z Brazylii, Chin, Francji, Indii, Niemiec, Rosji, USA i Wielkiej Brytanii. Raport analizuje zachowania klientów związane z zakupem i użytkowaniem samochodu, w tym wykorzystywanie mediów społecznościowych, aplikacji na smartfony oraz usług posprzedażnych.
Według ekspertów Capgemini strony www producentów i dealerów samochodów oraz wyszukiwarki internetowe są obecnie najważniejszymi źródłami informacji wpływających na decyzję o nabyciu auta. Coraz bardziej istotne w tych kwestiach stają się również fora i serwisy społecznościowe. Na znaczeniu tracą natomiast opinie znajomych.
Dealerzy wciąż pozostają integralną częścią procesu zakupu samochodu. Muszą sprostać jednak coraz lepiej poinformowanych klientom, którzy wymagają indywidualnego podejścia i oczekują wyposażenia pojazdu w takie same interaktywne technologie, z jakich korzystają na co dzień. Tablica rozdzielcza samochodu staje się dla nich kolejnym urządzeniem multimedialnym po komputerze, smartfonie czy tablecie. Z drugiej strony aplikacje na telefony komórkowe dają producentom i dealerom możliwości dodatkowego kontaktu z właścicielami aut.
W parze z krótszym cyklem zakupu samochodu idą większe wymagania klientów. 74 proc. pytanych odpowiedziało, że jeśli nie będą usatysfakcjonowani czasem udzielenia odpowiedzi przez pierwszy punkt kontaktu, np. stronę producenta lub dealera, wówczas zrezygnują z wizyty w jego salonie.
msob, źródło: Capgemini