Wszystko o olejach
"Motor" nr 45/2010 od poniedziałku w sprzedaży, a w nim m.in.:
Auto Lider 2010 - dziewiąta edycja największego w Polsce plebiscytu motoryzacyjnego, w którym Czytelnicy oddają głosy na najlepszych. Do wygrania wiele cennych nagród, w tym Subaru Impreza XV 2.0D.
W kolejnych numerach "Motoru" zaprezentowani zostaną kandydaci podzieleni na 13 kategorii. W tym tygodniu Czytelnicy wybierają Premierę Motoryzacyjną.
Przed premierą:
Audi A6 - nowa platforma, "stary" design - spodziewane w przyszłym roku nowe A6 będzie stylizacyjnie nawiązywać do dwóch poprzedników.
Pierwsza jazda:
Volkswagen Passat - jeszcze w listopadzie na naszym rynku pojawi się zmodernizowany Passat. Jak się nim jeździ?
Porównania i testy:
Renault Clio RS, Seat Ibiza Cupra - auta spotkały się już na łamach "Motoru" na początku bieżącego roku. Ibiza Cupra okazała się wtedy nieznacznie lepsza od Clio RS. Tym razem do walki stanęły szczególne odmiany: Seat wyposażony w pakiet Bocanegra, a Clio w wersji Gordini. Czy teraz porównanie przyniesie inny wynik?
Słabszy kontra mocniejszy - test czterech par samochodów w słabszych i mocniejszych odmianach silnikowych. W porównaniu udział wzięły BMW serii 3, Citroen Berlingo, Kia Venga i Skoda Roomster.
Jak testujemy - w drugiej części cyklu opisane zostały metody oceniania bagażników testowanych samochodów.
Olejowe ABC - wszystko, co kierowca powinien wiedzieć w związku z dobieraniem, wymianą i eksploatacją olejów silnikowych.
Po Polsce zgodnie z przepisami - czy przestrzeganie przepisów ruchu drogowego rzeczywiście wydłuża czas jazdy?
Uważaj, gdzie parkujesz - zasady dotyczące zatrzymania i postoju pojazdu.
Używane:
Ford Fiesta V (2002-2008), Skoda Fabia I (1999-2007) - bazująca na podzespołach Volkswagena Fabia I cieszy się opinią solidnie wykonanej. Ford Fiesta V staje jednak do porównania z nią bez żadnych kompleksów.
Land Rover Freelander (1997-2006) - jeden z pionierów klasy kompaktowych SUV-ów. Gdyby nie problemy z napędem, byłby godny polecenia.
Zastanów się dobrze - porównanie kosztów rocznego utrzymania i ewentualnych napraw dwóch samochodów z różnych klas (VW Polo 1.4 z 2007 r. i Volvo V70 2.4D z 2002 r.) kosztujących w momencie zakupu tyle samo.