Wielka ofensywa Bentleya!

Po latach stagnacji do rynkowej ofensywy szykuje się Bentley. Brytyjska marka planuje poszerzyć swoją ofertę o dwa zupełnie nowe modele.

Bentley Hunaudières concept - Geneva Motor Show 1999
Bentley Hunaudières concept - Geneva Motor Show 1999 Informacja prasowa (moto)

Do 2016 roku firma chce wydać na rozwój nowych technologii aż 800 mln funtów. Jak poinformował szef Bentleya - Wolfgang Dürheimer - w salonach marki pojawić się mają co najmniej dwa nowe modele.

Plany zakładają stworzenie dwumiejscowego samochodu sportowego, który - najprawdopodobniej - konstrukcyjnie bazować będzie na Audi R8 oraz - bardziej konwencjonalnego - modelu pozycjonowanego między Continentalem a Mulsanne. Ten drugi, najprawdopodobniej, otrzyma otwarte nadwozie.

Wolfgang Dürheimer zdradził, że każde z nowych aut sygnowanych znaczkiem Bentleya wyposażone będzie w silnik W12 i napęd na cztery koła.

Wszystko wskazuje na to, że obecny rok będzie piątym z rzędu, w którym brytyjska marka zanotuje znaczy wzrost sprzedaży. Największe tempo wzrostu zanotowano na rynku chińskim, gdzie sprzedaż zwiększyła się o rekordowe 61 proc. Największym pojedynczym rynkiem pozostają jednak Stany Zjednoczone, gdzie - w pierwszej połowie roku - Bentley sprzedał 1388 samochodów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas