VW Transporter T2 przechodzi na emeryturę

Volkswagen kończy produkcję drugiej generacji Transportera, zaprezentowanej w 1967 roku. Na brazylijski rynek, gdzie auto jest wciąż oferowane, trafi pożegnalna seria Last Edition.

Volkswagen Kombi Last Edition
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Transporter T1 (1950-1967)Volkswagen

Znany w Polsce jako "Ogórek" Transporter T2 zastąpił w 1967 roku popularnego wśród dzieci-kwiatów "Bulika", czyli Volkswagena Typ 2 Transportera T1. W porównaniu do poprzednika auto wyróżniało się panoramiczną przednią szybą, mocniejszymi silnikami i dwuobwodowym układem hamulcowym, a także dłuższą o 10 cm karoserią.

Produkcja T-dwójki w fabryce w Hanowerze dobiegła końca w 1979 roku, gdy zaprezentowano typoszereg T3. Od 1971 do 1996 roku model wytwarzano jednak w Meksyku, w latach 1981-1986 w Argentynie, a od 1976 roku jego montaż trwa w Brazylii - gdzie jest do dzisiaj oferowany pod nazwą Volkswagen Kombi.

Obecnie auto napędza chłodzony cieczą, 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 78 KM, przystosowany do spalania benzyny i etanolu (w tym drugim przypadku moc maksymalna to 80 KM). Współpracuje on z 4-stopniową, ręczną skrzynią. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 16,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Kombi ma jednak inne talenty - maksymalnie mieści 9 osób lub 4906 l bagażu.

Volkswagen nie żegna się z Transporterem ze względu na słabnące zainteresowanie. Jeszcze w ubiegłym roku fabrykę w Sao Paulo opuszczało dziennie 250 egzemplarzy modelu, co oznaczało roczną produkcję na poziomie około 90 tysięcy sztuk! T-dwójkę uśmierciły... normy bezpieczeństwa. Od 2014 roku każdy nowy samochód rejestrowany w Brazylii ma być wyposażony w system ABS i dwie poduszki.

Z powodu zbliżającego zakończenia produkcji brazylijski oddział Volkswagena wprowadza do oferty pożegnalną edycję Kombi, zwaną Last Edition. Każdy z 600 wyprodukowanych egzemplarzy otrzyma plakietkę ze swoim numerem, dwukolorowe nadwozie oraz odtwarzacz płyt CD/MP3 z gniazdem USB. Naklejki "56" odwołują się do daty uruchomienia produkcji Transportera w Brazylii - 1957 rok (generacja T1). W przeliczeniu na europejską walutę jubileuszowy model kosztuje na lokalnym rynku niespełna 27 tys. euro.

Volkswagen Kombi Last Edition

Volkswagen Kombi Last Edition

Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen
Volkswagen Kombi Last EditionVolkswagen

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas