Volkswagena ID.3 jednak nie w czerwcu
Wreszcie wiadomo coś więcej na temat długo oczekiwanego elektrycznego Volkswagena ID.3. Okazuje się, że ci, którzy go zarezerwowali (30 tys. osób) nie otrzymają go w zapowiadanym terminie.
Volkswagen obiecał, że premierowa edycja ID.3 wyjedzie na drogi już w czerwcu, ale obecnie termin pierwszych dostaw to wrzesień. A to nie koniec złych wiadomości. Osoby, które chcą koniecznie odebrać auto w tym terminie, otrzymają je bez dwóch rozwiązań cyfrowych - bezprzewodowego App Connect i funkcjonalność wyświetlania dystansu w Head-Up Display z poszerzoną rzeczywistością. Funkcje te uruchomione zostaną w czwartym kwartale 2020 r.
Jako rekompensatę, ale także w ramach - jak czytamy w komunikacie prasowym - podziękowania za lojalność wobec koncernu i wyraz uznania za cierpliwość podczas długiego oczekiwania na finalizację zamówienia, Volkswagen wszystkim, którzy chcą odebrać swój egzemplarz ID.3 1st we wrześniu, oferuje zwolnienie z opłaty trzech pierwszych rat leasingu. O ile oczywiście zdecydują się na taką formę użytkowania samochodu.
Osoby, które zdecydowały się zarezerwować możliwość zakupu ID.3 w tej limitowanej wersji, od 17 czerwca będą mogły zamówić swój samochód i poznać szczegóły związane z ofertą finansową oraz wyposażeniem pojazdu. O tym jaka to będzie oferta dowiemy się jednak dopiero w przyszłym tygodniu.
A co z ofertą seryjnej wersji ID.3? Tą poznamy na przełomie lipca i sierpnia. Do tego czasu osoby, które dokonały rezerwacji możliwości zamówienia samochodu w limitowanej wersji 1st będą mogły zdecydować się na wybranie preferowanego terminu odbioru swojego pojazdu.
Przypomnijmy, że ID.3 1st jest wyposażony w akumulator o pojemności 58 kWh, który napędzany jest silnikiem elektrycznym umiejscowionym na tylnej osi. Generuje 150 kW i zapewnia maksymalny moment obrotowy 310 Nm, dzięki czemu samochód może przyspieszyć do 60 km/h w 3,4 sekundy. ID.3 1st jest dostępny w trzech wariantach wyposażenia.
Podstawowa wersja ID.3 1st (seria limitowana) kosztuje w Niemczech poniżej 40 000 euro (około 178 tys. zł - według zapowiedzi, w Polsce wersja budżetowa nie ma przekraczać 130 tys. zł) i obejmuje m.in system nawigacji, radio cyfrowe DAB +, klimatyzację "Air Care Climatronic" z 2-strefową klimatyzacją, ogrzewanie foteli i kierownicy, podłokietnikami w z przodu, szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 100 kW (prąd stały) lub prąd przemienny o mocy 11 kW (prąd przemienny) i 18-calowe felgi aluminiowe.
ID.3 1st Plus (w cenie poniżej 46 000 euro) dodatkowo posiada system kamery cofania oraz system bezkluczykowego dostępu i blokady "Keyless Advanced". Wnętrze pojazdu ID.3 1st Plus obejmuje również konsolę środkową z dwoma dodatkowymi złączami USB-C z tyłu. Częścią wyposażenia są przyciemniane szyby, zewnętrzny pakiet "Style" w kolorze srebrnym, tylne światła LED z "falującymi" kierunkowskazami i 19-calowe felgi aluminiowe.
Najwyższa wersja, ID.3 1st Max za mniej niż 50 000 euro, zawiera również wyświetlacz head-up rzeczywistości rozszerzonej (AR), dwa dodatkowe głośniki, duży panoramiczny dach oraz 20-calowe felgi aluminiowe.
Uzupełnieniem tego wyposażenia jest asystent kierowcy "Asystent podróży", w tym asystent zmiany pasa ruchu "Asystent boczny" i "Asystent awaryjny", a także funkcja telefoniczna "Komfort" z ładowaniem indukcyjnym. Wygodne fotele, w tym elektrycznie regulowane przednie fotele z funkcją masażu, uzupełniają zakres wyposażenia ID.3 1st Max.