Volkswagen twin up! w Tokio?

Pod koniec listopada w Tokio ma zadebiutować Volkswagen twin up!, czyli up! z zespołem napędowym z unikalnego modelu XL1.

Volkswagen XL1 - zespół napędowy
Volkswagen XL1 - zespół napędowyVolkswagen

Więcej o XL1 po raz ostatni pisaliśmy na łamach Magazynauto w październiku br. (patrz: ramka z prawej). Przypomnijmy, że model zużywa średnio zaledwie 0,8 l/100 km - po części za sprawą supernowoczesnego i superopływowego nadwozia, a częściowo za sprawą hybrydowego napędu z 0,8-litrowym turbodieslem R2 i jednostką elektryczną o łącznej mocy 75 KM (215 Nm).

Ze względu na wyższą o 400 kg masę własną (około 1200 kg) model twin up! otrzyma jednak bardziej pojemne akumulatory (8,6 kWh zamiast 5,5 kWh) oraz większy zbiornik paliwa (33 zamiast 7 l). W efekcie będzie mógł bez tankowania pokonać dystans 1000 km, w tym 50 km w trybie elektrycznym.

Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 15,7 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 140 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta 1,1 l ON/100 km.

Zamontowanie hybrydowego układu napędowego XL1 do up!'a mogłoby przybliżyć tę technologię większej grupie klientów - samochód zużywałby co prawda nieco więcej paliwa, ale byłby też znacznie tańszy. Przypomnijmy, że każdy z egzemplarzy XL1 z limitowanej serii wyceniono na ponad 110 tys. euro. Z drugiej strony, elektryczny Up! kosztuje w Niemczech 26 900 euro (czytaj więcej: elektryczny Volkswagen Up!). Czy znajdą się nabywcy gotowi zapłacić jeszcze wyższą sumę za wariant hybrydowy?

***

Aktualizacja: zgodnie z zapowiedziami, VW zaprezentował w Tokio prototyp twin up!:

Volkswagen twin up!Volkswagen

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas