Volkswagen prezentuje nowego Passata Alltracka
Uterenowiona wersja bestselleru Volkswagena z podwyższonym zawieszeniem i seryjnym napędem 4x4.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, najnowsza generacja Volkswagena Passata doczekała się wersji mogącej poradzić sobie w lekkim terenie. Alltrack otrzymał podwyższone o 27,5 mm zawieszenie, plastikowe nakładki na nadkola i progi oraz osłony podwozia ze stali nierdzewnej, które mają chronić auto, ale przede wszystkim nadawać mu odpowiednio bojowy wygląd.
Volkswagen Passat Alltrack
Samochód dostępny będzie z benzynowymi silnikami 1.4 TSI (150 KM) i 2.0 TSI (220 KM) oraz 2-litrowymi dieslami o mocach 150 KM, 190 KM i 240 KM. Co ciekawe, w przeciwieństwie do poprzednika, nowy Alltrack występować będzie tylko i wyłącznie z napędem na cztery koła 4Motion, realizowanym przez sprzęgło Haldex (wcześniej tylko z najmocniejszym benzyniakiem i dieslem). W zależności od wersji dostępna będzie przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG.
Topowe odmiany silnikowe otrzymają też system XDS+, czyli elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego, która przyda się zarówno w terenie, jak i na szybko pokonywanych zakrętach. Dodatkowo każda wersja będzie miała tryb "Off Road" zmieniający działanie elektroniki (ABS, ESP) tak, aby wspomagała ona jazdę po bezdrożach.
Nowy Volkswagen Passat Alltrack zadebiutuje na salonie w Genewie, a w sprzedaży pojawi się z końcem września.