Volkswagen podał zakres zmian w silnikach emitujących zbyt dużo tlenków azotu
Właściciele Volkswagenów z silnikami 1.2 TDI, 1.6 TDI oraz 2.0 TDI niebawem otrzymają stosowne zawiadomienia wraz z zaproszeniem do serwisu.
Po długotrwałym dochodzeniu i konsultacjach, Volkswagen przygotował wreszcie listę modyfikacji, jakie przejść będą musiały silniki wysokoprężne o pojemności 1.2 l, 1.6 l oraz 2.0 l, należące do rodziny EA189, aby spełniać normy emisji tlenków azotu.
W przypadku jednostek 1.2 TDI oraz 2.0 TDI wystarczy zainstalowanie nowego oprogramowania. Operacja taka ma zająć mniej, niż pół godziny.
Z kolei silnik 1.6 TDI będzie wymagał dodatkowo ingerencji mechanicznej. Polegać ma ona na zamontowaniu regulator przepływu powietrza przed przepływomierzem. Przeprowadzenie tych zmian ma trwać niecałą godzinę.
Akcja serwisowa, w ramach której zostaną wprowadzone wymienione wyżej modyfikacje, rozpocznie się pod koniec stycznia przyszłego roku. Zmiany mają mieć wpływ jedynie na poziom emisji tlenków azotu i pozostawić niezmienione osiągi oraz zużycie paliwa.
Do serwisów Volkswagena, w celu przeprowadzenia zmian technicznych, zostaną w wielu turach wezwane wszystkie pojazdy, których dotyczy poruszana problematyka. Od pierwszego kwartału 2016 roku będą wdrażane zmiany w silnikach 2.0. Do końca drugiego kwartału przyszłego roku planuje się rozpoczęcie działań w stosunku do silników 1.2. Od trzeciego kwartału 2016 r. aż do końca całej akcji stosownym czynnościom będą poddawane samochody z jednostkami napędowymi o pojemności 1.6 l.