Volkswagen ID. SPACE VIZZION - kolejny "elektryk" w rodzinie
W przeddzień Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. - SPACE VIZZION. Ma cechy aerodynamiczne aut typu Gran Turismo, a jednocześnie wnętrze przestronne jak w SUV-ie. Volkswagen podkreśla, że definiuje w ten sposób zupełnie nowy segment pojazdów.
- W epokę elektrycznej mobilności nowy ID. SPACE VIZZION wnosi wszechstronność i najwyższą jakość - powiedział Klaus Bischoff, główny stylista Volkswagena. Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena. Akumulator o pojemności 82 kWh umożliwia autu pokonanie odległości do 590 km (wg WLTP). Dzięki mocy wynoszącej 340 KM, ID. SPACE VIZZION przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy.
W charakterystycznej przedniej części nadwozia umieszczono otwory umożliwiające odpowiedni przepływ powietrza. Przedostaje się ono przez wąską szczelinę w nadwoziu znajdującą się między reflektorami, a następnie nad bardzo nisko umieszczoną maską jego strumień kieruje się ku tylnej części auta. Powietrze przenika również przez otwory znajdujące się po prawej i lewej stronie przedniego zderzaka, także w tym wypadku powietrze w odpowiedni sposób zostaje skierowane do tyłu, za samochód. Otwory w zderzaku oraz w masce Volkswagena ID. SPACE VIZZION zaprojektowano jako funkcjonalne elementy konstrukcji studyjnego modelu i są jednocześnie oryginalnymi elementami stylistyki tego auta.
Przy konstrukcji ID. SPACE VIZZION wykorzystano wszystkie zalety płyty podłogowej MEB. Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator elektrycznego pojazdu umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze, porównywalne pod względem przestronności do wnętrz aut wyższej klasy.
Materiały we wnętrzu wykonano z surowców naturalnych, przykładem jest nowa sztuczna skóra "AppleSkin", w której zastosowano odpady powstające podczas produkcji soku jabłkowego. We wnętrzu ID. SPACE VIZZION zrezygnowano z chromu zastępując go lakierem przypominającym ten metal z wyglądu.
Cyfrowy kokpit Volkswagena ID. SPACE VIZZION, jako pierwszy na świecie, wyświetla wszystkie informacje ważne podczas jazdy przede wszystkim na wyświetlaczu head-up, który w swoim działaniu wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej. Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran, na którym pojawiają się informacje potrzebne kierowcy do jazdy. Funkcje zwiększające komfort, zapewniające internetową łączność oraz pozwalające zarządzać pokładowymi urządzeniami skupiono na 15,6-calowym dotykowym ekranie. Inne istotne dane kierowca odbiera automatycznie i intuicyjnie za pośrednictwem "ID. Light" - interaktywnego pasa świateł umieszczonego pomiędzy słupkami dachowymi A.
SPACE VIZZION daje pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.