Volkswagen ID. SPACE VIZZION - kolejny "elektryk" w rodzinie

W przeddzień Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. - SPACE VIZZION. Ma cechy aerodynamiczne aut typu Gran Turismo, a jednocześnie wnętrze przestronne jak w SUV-ie. Volkswagen podkreśla, że definiuje w ten sposób zupełnie nowy segment pojazdów.

Volkswagen ID. SPACE VIZZION
Volkswagen ID. SPACE VIZZIONINTERIA.PL

- W epokę elektrycznej mobilności nowy ID. SPACE VIZZION wnosi wszechstronność i  najwyższą jakość - powiedział Klaus Bischoff, główny stylista Volkswagena. Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena. Akumulator o pojemności 82 kWh umożliwia autu pokonanie odległości do 590 km (wg WLTP). Dzięki mocy wynoszącej 340 KM, ID. SPACE VIZZION przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy.

W charakterystycznej przedniej części nadwozia umieszczono otwory umożliwiające odpowiedni przepływ powietrza. Przedostaje się ono przez wąską szczelinę w nadwoziu znajdującą się między reflektorami, a następnie nad bardzo nisko umieszczoną maską jego strumień kieruje się ku tylnej części auta. Powietrze przenika również przez otwory znajdujące się po prawej i lewej stronie przedniego zderzaka, także w tym wypadku powietrze w odpowiedni sposób zostaje skierowane do tyłu, za samochód. Otwory w zderzaku oraz w masce Volkswagena ID. SPACE VIZZION zaprojektowano jako funkcjonalne elementy konstrukcji studyjnego modelu i są jednocześnie oryginalnymi elementami stylistyki tego auta.

Volkswagen ID. SPACE VIZZION

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Przy konstrukcji ID. SPACE VIZZION wykorzystano wszystkie zalety płyty podłogowej MEB. Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator elektrycznego pojazdu umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze, porównywalne pod względem przestronności do wnętrz aut wyższej klasy.

Materiały we wnętrzu wykonano z surowców naturalnych, przykładem jest nowa sztuczna skóra "AppleSkin", w której zastosowano odpady powstające podczas produkcji soku jabłkowego. We wnętrzu ID. SPACE VIZZION zrezygnowano z chromu zastępując go lakierem przypominającym ten metal z wyglądu.

Volkswagen ID. SPACE VIZZIONINTERIA.PL

Cyfrowy kokpit Volkswagena ID. SPACE VIZZION, jako pierwszy na świecie, wyświetla wszystkie informacje ważne podczas jazdy przede wszystkim na wyświetlaczu head-up, który w swoim działaniu wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej. Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran, na którym pojawiają się informacje potrzebne kierowcy do jazdy. Funkcje zwiększające komfort, zapewniające internetową łączność oraz pozwalające zarządzać pokładowymi urządzeniami skupiono na 15,6-calowym dotykowym ekranie. Inne istotne dane kierowca odbiera automatycznie i intuicyjnie za pośrednictwem "ID. Light" - interaktywnego pasa świateł umieszczonego pomiędzy słupkami dachowymi A.

Volkswagen ID. SPACE VIZZIONINTERIA.PL

SPACE VIZZION daje pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.

Los Angeles Auto Show 2019 na zdjęciach

Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Pagani ZondaINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Porsche Taycan INTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Cadillac XT6INTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
LincolnINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Alfa RomeoINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Toyota Camry AWDINTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Mercedes-AMG GLE 53 CoupeINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Nissan VersaINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Subaru BRZ i ImprezaINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Fiat 500XINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Toyota TacomaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Ford MustangINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Cadillac CTS-VINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas