Urodzinowy Aston Martin CC100 Speedster

Podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring Aston Martin zaprezentował niepowtarzalny prototyp CC100 Speedster, zbudowany dla uczczenia setnych urodzin firmy.

Aston Martin CC100 Speedster
Aston Martin CC100 SpeedsterAston Martin

Budowa prototypu trwała 6 miesięcy. Pozbawiona przedniej szyby karoseria wykonana jest w dużej mierze z włókna węglowego, a za jej projekt odpowiada stylista polskiego pochodzenia, Marek Reichman. Gotowy do jazdy wóz waży jedynie 1200 kg.

Aston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin
Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin

Tylne koła Aston Martina napędza wolnossący 6-litrowy silnik V12, połączony ze zautomatyzowaną skrzynią o 6 przełożeniach. Brytyjczycy nie zdradzili wszystkich danych technicznych, wiadomo jednak, że CC100 przyspiesza do "setki" w niewiele ponad 4 s i może się rozpędzić do 290 km/h.

Aston Martin DBR z 1959 roku i CC100 Speedster z 2013Aston Martin

CC100 Speedster to hołd dla sportowych sukcesów Aston Martina. Wspólnie z nim na prezentacji wystąpił model DBR1, który w 1959 roku zaliczył podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym maratonie Le Mans. Prototyp poprowadził szef marki, dr Ulrich Bez, a za kierownicą klasyka usiadł sir Stirling Moss.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas