Toyota niekwestionowanym liderem polskiego rynku

Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość nowych aut kupowana jest w Polsce przez klientów flotowych. Nie dziwi więc, że dealerzy aktywnie walczą o względy firm.

Toyota Yaris hybrid
Toyota Yaris hybridINTERIA.PL

W przypadku lidera polskiego rynku - Toyoty - w październiku firmy kupiły łącznie 4970 samochodów. To aż o 1098 aut (+28 proc.) więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Imponujący wynik oznacza, że Toyota jest obecnie drugą najczęściej wybieraną w Polsce marką na rynku flotowym. Modele pokroju Yarisa i Corolli niezmiennie cieszą się również dużym wzięciem wśród nabywców indywidualnych. W gronie tych ostatnich, z wynikiem 1814 rejestracji w październiku, Toyota zajmuje pierwsze miejsce na polskim rynku.

Najchętniej wybieranymi przez firmy modelami japońskiego producenta są: Corolla, RAV4 i Yaris. W ubiegłym miesiącu sprzedaż Corolli na rynku flotowym wyniosła 1845 aut. Drugie miejsce zajęło RAV4 z wynikiem 1571 aut, zaś trzecie - Yaris z wynikiem 1430 aut.

Wśród firm zaobserwować można duże zainteresowanie pojazdami hybrydowymi. W październiku stanowiły one aż 61,4 proc. wszystkich samochodów Toyoty kupionych przez klientów flotowych.

Wyniki rejestracji nowych samochodów z października potwierdzają pozycję Toyoty jako lidera rynku. Z 5998 zarejestrowanymi samochodami marka zajmuje pierwsze miejsce pod względem rejestracji i ma 15-procentowy udział rynku.

Warto zauważyć, że od początku roku w Polsce zarejestrowano już 48 082 nowych aut japońskiego producenta. Wprawdzie wynik jest o 6 proc. gorszy niż w okresie styczeń-październik 2019, jednak - w wyniku pandemii koronawirusa - popyt na nowe auta w Polsce skurczył się w tym roku o... 27 proc!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas