Toyota Land Cruiser z nowym silnikiem
Dotychczas stosowanego, 3-litrowego diesla zastąpi w Land Cruiserze zupełnie nowa konstrukcja
Do tej pory Toyota Land Cruiser dostępna była z silnikiem 3.0 D-4D, rozwijającym 190 KM i oferującym 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Teraz jednak jednostkę tę zastąpi zupełnie nowa konstrukcja - również czterocylindrowa, ale o nieco mniejszej pojemności (2.8 litra) oraz mocy (177 KM). Wyższy jest natomiast maksymalny moment obrotowy, który wynosi teraz 450 Nm i dostępny jest w przedziale 1600-2400 obr./min.
Toyota nie podała póki co jak zmieniły się osiągi Land Cruisera z nowym silnikiem, ale wiemy, że udało się obniżyć zużycie paliwa. Wersja 3.0 D-4D potrzebowała średnio 8,2 l/100 km, natomiast 2.8 D-4D ma zadowolić się 7,4 l/100 km.
Wraz z jednostką napędową, debiutuje nowa, automatyczna skrzynia biegów. Dotychczas stosowany, 5-stopniowy "automat", zastąpiono przekładnią o sześciu przełożeniach.
Przy okazji Toyota zdecydowała się na drobne zmiany w wyposażeniu Land Cruisera. Najchętniej wybierana w Polsce odmiana Invincible ma teraz w standardzie tempomat z funkcją hamowania i system ochrony przedzderzeniowej. Model ten otrzymał również nowe, skórzane wykończenie wnętrza w kolorystyce brązowo-czarnej.
Toyotę Land Cruiser z nowym silnikiem, skrzynią biegów i wyposażeniem można zamawiać już teraz, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów na przełomie lipca i sierpnia.