Toyota GT86 jak po tuningu Ove Anderssona

Toyota postanowiła oddać honory zwycięskim autom rajdowym i wyścigowym z przeszłości, takim jak Supra, Celika i 2000GT. Japończycy stworzyli więc kolekcję sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do 6 legendarnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.

Toyota GT86 Andersson
Toyota GT86 AnderssonInformacja prasowa (moto)

Toyota Celica pierwszej generacji zapisała się w historii Toyoty w motorsporcie wielkimi literami. Od tego modelu rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). A to wszystko dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz czerwono-czarnej Celice 1600 GTV 135 KM.

Toyota GT86 jak po tuningu Ove Anderssona

Toyota GT86 
Toyota GT86 
Toyota GT86 
Toyota GT86 
Toyota GT86 
Toyota GT86 
Toyota GT86 
Toyota GT86 
Toyota GT86 

W 1972 roku szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 roku przygotowanymi przez siebie Celikami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe.

Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. Trzeba przyznać, że GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo atrakcyjnie.

Toyota GT86 AnderssonInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas