Toyota GT86 jak po tuningu Ove Anderssona
Toyota postanowiła oddać honory zwycięskim autom rajdowym i wyścigowym z przeszłości, takim jak Supra, Celika i 2000GT. Japończycy stworzyli więc kolekcję sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do 6 legendarnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.

Toyota Celica pierwszej generacji zapisała się w historii Toyoty w motorsporcie wielkimi literami. Od tego modelu rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). A to wszystko dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz czerwono-czarnej Celice 1600 GTV 135 KM.
Toyota GT86 jak po tuningu Ove Anderssona









W 1972 roku szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 roku przygotowanymi przez siebie Celikami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe.
Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. Trzeba przyznać, że GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo atrakcyjnie.
