Toyota Camry wraca do Polski
Minęło 14 lat od wycofania Camry z oferty Toyoty w Polsce - ostatnią dostępną była 5. generacja modelu. Teraz wraca ona do naszego kraju i zastąpi wycofywanego z Europy Avensisa.
Toyota Camry 8. generacji ma długość 4885 mm, szerokość 1840 mm i wysokość 1455 mm. Rozstaw osi wynosi 2825 mm, a bagażnik mieści 524 l (baterie układu hybrydowego schowano pod tylną kanapą). Jest więc jednym z większych samochodów w klasie średniej i dorównuje niektórym z klasy wyższej. Stylistykę nowej Camry można określić jako stonowaną, acz nowoczesną. Najbardziej zwracającym uwagę elementem jest zdecydowanie ogromny wlot powietrza w przednim zderzaku.
Wnętrze nowej limuzyny Toyoty wykorzystuje elementy znane lub podobne do tych, stosowanych w innych modelach. Mowa tu o kierownicy, dźwigni zmiany biegów, prostych, analogowych zegarach (ale z umieszczonym między nimi dużym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali) i wielu przełącznikach. Ekran systemu multimedialnego może mieć 7 lub 8 cali, a to oznacza, że największy z wyświetlaczy to... head-up display. Jest on kolorowy i ma 10,6 cala. Producent podkreśla wysoką jakość zastosowanych we wnętrzu materiałów. Znajdziemy tu nawet naturalną skórę (czarną lub białą) i prawdziwe drewno. Model wyróżnia ponadto klimatyzacja z jonizatorem powietrza nanoe, który likwiduje zapachy, grzyby, alergeny, bakterie i wirusy, a przy tym nawilża skórę.
Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą korzystać z panelu sterowania w podłokietniku z możliwością elektrycznej regulacji kąta oparcia foteli, rolety przeciwsłonecznej, trzeciej strefy klimatyzacji oraz multimediów. Takiego rozwiązania zwykle nie spotykamy nawet w autach klasy wyższej.
Toyota Camry seryjnie posiada pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, oparty na współpracy kamery i radaru o wydłużonym zasięgu. Składają się na niego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, aktywny tempomat, automatyczne światła drogowe, przełączające się na światła mijania i z powrotem, oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych.
Nowa Camry jest dostępna (wyłącznie) z napędem hybrydowym Toyota Hybrid System II. Układ składa się z 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego. Łącznie generują one moc 218 KM i rozpędzają auto do 100 km/h w 8,3 s. Auto wyróżnia się niskim średnim zużyciem paliwa od 4,2-4,3 l/100 km oraz emisją CO2 od 99-101 g/km wg NEDC. Hybrydowa Camry może jechać w trybie elektrycznym nawet do prędkości 125 km/h. Parametry zostaną potwierdzone w grudniu po ostatecznej homologacji auta w Europie.