Toyota Camry: co kryje w sobie hybryda nowej generacji

Jeśli któryś z pojazdów Toyoty można określić jako kultowy, to z całą pewnością będzie to Camry – samochód, który na światowych rynkach jest już obecny od prawie 40 lat i którego łączna sprzedaż osiągnęła dotąd prawie 20 mln egzemplarzy. W Europie zadebiutowała niedawno ósma generacja legendarnego japońskiego sedana. Czy jej premiera przynosi jakiekolwiek zmiany? Sprawdzamy.

Choć produkcja modelu Camry nie ustała nigdy, to przez ostatnie 14 lat w oficjalnej, europejskiej dystrybucji był on właściwie nieobecny. Pojawienie się jego nowej - ósmej - generacji, jest więc dla mieszkańców Starego Kontynentu sporym zaskoczeniem. Tym większym, że japoński koncern nie idzie przy tej okazji na skróty i żadne kompromisy. Nowa Toyota Camry występuje bowiem tylko i wyłącznie w wersji hybrydowej. Na jej pokładzie znajduje się więc nowoczesny i elastyczny 2,5-litrowy napęd Hybrid Dynamic Force o mocy 218 KM, obsługiwany przez automatyczną, bezstopniową skrzynię biegów e-CVT, która - jak deklaruje producent - przenosi wreszcie jazdę hybrydową na nowy, wyższy poziom.

Camry ósmej generacji kusi jednak nie tylko technologią, ale również atrakcyjnym wzornictwem. Klasycznie elegancka sylwetka sedana łączy się bowiem w nowym samochodzie Toyoty z ponadczasową stylistyką coupé. Mocno i muskularnie zarysowany przód pojazdu - z dużą, wyrazistą osłoną chłodnicy i oryginalne zaprojektowanymi reflektorami Pure LED - oraz odważnie poprowadzona linia dachu i tylnej części nadwozia sprawiają, że Camry jawi się jako samochód odważny i dynamiczny.

Sedan o sznycie coupé. Sprawdź cenę Toyoty Camry

Więcej niż design

Ale ósma generacja Toyoty Camry to nie tylko intrygujący design. To również świetnie wyciszone, bezkompromisowo i oryginalnie zaprojektowane wnętrze, które wykończono z użyciem materiałów najwyższej jakości (wyselekcjonowanych, dopowiedzmy, specjalnie dla tego modelu). W jej kabinie znajdziemy szereg rozwiązań i udogodnień charakterystycznych raczej dla luksusowych limuzyn niż dla samochodów klasy średniej wyższej. Dowodzi tego na przykład cyfrowy panel sterowania (pozwalający m.in. na obsługę klimatyzacji, systemu audio i rolet szyb tylnych) znajdujący się w podłokietniku tylnej kanapy, wyposażonej dodatkowo w elektrycznie regulowane oparcia.

W ósmej generacji Camry znajdziemy również rozbudowany system infotainment Toyota Touch 2 uzupełniony o zaawansowaną nawigację satelitarną, wyświetlający ważne informacje o pojeździe w aż trzech łatwo dostępnych miejscach: na wyświetlaczu osadzonym w desce rozdzielczej, na wielofunkcyjnym monitorze znajdującym się na tablicy wskaźników oraz na ekranie projekcyjnym Head Up Display.

Sedan o sznycie coupé. Sprawdź cenę Toyoty Camry

Nowy poziom bezpieczeństwa

Kultowy model Toyoty oparty został na innowacyjnej platformie projektowej TNGA (japoński producent rozwija ten skrót następująco: Nowa Globalna Architektura Toyoty) charakteryzującej się obniżonym środkiem ciężkości, zaawansowanym zawieszeniem dwuwahaczowym i nadwoziem o podwyższonej sztywności. To właśnie dzięki platformie TNGA kierowcy nowej generacji flagowego sedana Toyoty będą mogli właściwie zapomnieć o jakichkolwiek przechyłach bocznych.

O to, żeby nowa generacja Toyoty Camry była bezpieczniejsza niż kiedykolwiek, dba również szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Adaptacyjny tempomat ACC pomaga więc utrzymać stałą prędkość i zachować odpowiedni odstęp od poprzedzającego auta, w razie potrzeby redukując prędkość auta lub zupełnie je zatrzymując (działa to również w drugą stronę: jeśli samochód poprzedzający przyspiesza, wzrasta również prędkość naszego pojazdu - nad wszystkim czuwa w tym czasie układ rozpoznawania znaków drogowych RSA), a układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA - monitorujący w czasie rzeczywistym znaki poziome na jezdni znajdujące się przed samochodem - pomaga zapobiegać przypadkowym zmianom toru jazdy.

Sedan o sznycie coupé. Sprawdź cenę Toyoty Camry

Bezpieczeństwo pieszych ma priorytet

Nowa Toyota Camry została również wyposażona w automatyczne światła drogowe AHB wyraźnie podnoszące widoczność na drodze i, jednocześnie, zapobiegające oślepianiu kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Systemem zarządza kamera zamontowana na przedniej szybie - dokonuje ona stałych pomiarów jasności świateł ulicznych, wykrywając również światła zbliżających się pojazdów; gdy trzeba, przełącza ona światła mijania na światła drogowe (lub na odwrót), dostosowując tryb rozsyłu światła do warunków panujących akurat na drodze.

Na tym jednak lista systemów bezpieczeństwa nowej Toyoty Camry się oczywiście nie kończy. Jej projektanci zadbali bowiem również o bezpieczeństwo pieszych, włączając do jej wyposażenia układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia PCS oraz system wykrywania pieszych PD. Oba moduły monitorują drogę przed samochodem w czasie rzeczywistym, a gdy wykryją ryzyko kolizji, o potencjalnym niebezpieczeństwie niezwłocznie powiadamiają kierowcę (w razie potrzeby są też w stanie samodzielnie aktywować hamulce i znacząco podnieść siłę hamowania).

Sedan o sznycie coupé. Sprawdź cenę Toyoty Camry

Artykuł powstał we współpracy z marką Toyota

INTERIA.PL
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy