TomTom IndiGO - nowa platforma infotainment
TomTom zaprezentował IndiGO - pierwszą na świecie platformę do tworzenia oprogramowania cyfrowego kokpitu. Nowy system ograniczy koszty, a także pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny do stworzenia multimedialnego interfejsu.
Firma ma zamiar zachęcić producentów samochodów do korzystania z nowej platformy. System jest niczym więcej jak gotowym półproduktem, który będzie można dostosowywać do własnych potrzeb. Łączy się również online ze stale poszerzaną bazą twórców aplikacji jak również innych dostawców usług, przez co system będzie z czasem stale ulepszany.
IndiGO będzie łączył wszystkie wyświetlacze dostępne w pojeździe w jedną spójną całość, dając dostęp do ustawień klimatyzacji, systemu audio, a także wszelkich aplikacji. Jest on obsługiwany za pomocą głosu, jak również w sposób manualny, poprzez dotykowe ekrany czy funkcyjne przyciski na kierownicy.
System dostosowuje się również do nawyków kierowcy. Platforma automatyczne moduluje swoje działanie na podstawie ustawień telefonu użytkownika, ustawiając menu w najbardziej wygodny dla niego sposób, jednocześnie personalizując aplikacje. Poprzez układ możliwe będzie również zdalne dostosowanie ustawień samochodu takich jak np. ogrzewanie czy sprawdzenie poziomu naładowania baterii.
Dzięki ciągłemu połączeniu z siecią, wszelkie systemy będą stale aktualizowane. Nawigacja będzie korzystać z informacji napływających z wielu źródeł, dostosowując najlepszą trasę jak również informując kierowcę o potencjalnych zagrożeniach czy zmieniających się warunkach.
IndiGO działa w oparciu o popularny system Android Automotive Operating System (AAOS). Jest to spore ułatwienie dla producentów, którzy będą mogli w sposób ciągły rozwijać system i wprowadzać zmiany nie tylko w momencie produkcji, ale także później, gdy samochód będzie w ciągłym użytku.
Wg producenta, platforma jest plastyczna i łatwo można ją dostosować pod różnego rodzaju wyświetlacze i systemy. Producenci będą mieli możliwość wygodnego modyfikowania jej pod własne potrzeby, redukując koszty potrzebne na opracowanie autorskiego układu. System może być otwartą furtką do większej współpracy między producentami, jak również szansą na wdrożenie pewnego rodzaju ekosystemu, który umożliwi płynną komunikację pomiędzy użytkownikami samochodów różnych marek.