Te marki i koncerny rządzą na świecie. Zaskoczony?
Jak już informowaliśmy, najlepiej sprzedającym się nowym autem świata w roku 2019 została Toyota Corolla. Czy Japończykom udało się też pokonać Niemców w zestawieniu najchętniej wybieranych marek?
Z danych branżowego serwisu focus2move wynika, że tak. Całkowita sprzedaż marki Toyota zamknęła się w ubiegłym roku wynikiem ponad 8,683 mln pojazdów. To najlepszy rezultat wśród wszystkich producentów. Sklasyfikowany na drugim miejscu Volkswagen dostarczył nabywcom ponad 6,436 mln samochodów. Strata do lidera wyniosła więc blisko 2,250 mln pojazdów.
Ostatni stopień podium - podobnie jak rok temu - należy do marki Ford. Wynik amerykańskiego producenta przekroczył 4,735 mln dostarczonych nabywcom samochodów.
Zaraz za podium, z niewielką stratą do Forda, uplasowała się Honda. Japończycy sprzedali w ubiegłym roku ponad 4,630 mln samochodów osobowych. Wynik pozwolił wyprzedzić w ogólnym zestawieniu sklasyfikowanego na 4. pozycji w roku 2018 Nissana.
Sam Nissan zamyka obecnie zestawienie pięciu najchętniej wybieranych motoryzacyjnych marek 2019 roku. Wynik sprzedaży japońskiej firmy to 4,366 mln pojazdów.
Czy oznacza to, że pierwsze skrzypce na motoryzacyjnej mapie świata odgrywa obecnie Kraj Kwitnącej Wiśni? Niezupełnie. Japończycy uznać musieli wyższość Niemców w zestawieniu najpotężniejszych motoryzacyjnych koncernów.
W tym rankingu królem pozostaje Volkswagen. Wynik 10,336 mln dostarczonych klientom aut jest o blisko 640 tys. pojazdów wyższy niż w przypadku - sklasyfikowanego na drugim miejscu - koncernu Toyota (9,689 mln samochodów). Wypada jednak zauważyć, że w porównaniu do wyników na koniec roku 2018, Volkswagen stracił około 1 proc. nabywców. Toyota zyskała w tym czasie 2,2 proc.
Na trzecim miejscu w klasyfikacji koncernów uplasował się alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Wg danych "focus2move" międzynarodowy gigant dostarczył klientom w ubiegłym roku 9,222 mln samochodów. To wynik o 5,9 słabszy niż na koniec 2018 roku.
W pierwszej piątce najpotężniejszych koncernów znajdziemy jeszcze kolejno: General Motors (7,744 mln samochodów; -10,7 proc. rok do roku) i Hyundai-Kia (7,203 mln samochodów; -1,1 proc. rok do roku).
Konkludując zatem - nieco przewrotnie - zmiany są, ale i tak wciąż na motoryzacyjnym rynku najlepiej radzą sobie oba upokorzone klęską po II wojnie światowej kraje. Cóż...