Tanie i elektryczne auto z Europy ma stawić czoła chińskiej konkurencji

Citroen zapowiedział nadejście elektrycznego wariantu popularnego modelu C3. Powstający w całości w Europie pojazd ma być sprzedawany za mniej niż 25 000 euro. Dzięki temu ma on stanowić realną konkurencję dla tanich modeli z Dalekiego Wschodu.

Tanie elektryczne auto z Europy ma stawić czoła chińskiej konkurencji Fot. Citroen C3
Tanie elektryczne auto z Europy ma stawić czoła chińskiej konkurencji Fot. Citroen C3 materiały prasowe

Podczas niedawnej konferencji prasowej, Thierry Koskas - obecny szef Citroena - zapowiedział nadejście Citroena e-C3 - elektrycznej odmiany popularnego miejskiego mieszczucha.  Niewielki elektryk będzie produkowany w całości w Europie i oferowany w stosunkowo przystępnej cenie.

Citroen rzuca rękawicę Chińczykom

Decyzja ta ma być reakcją na agresywne działania chińskich producentów, którzy od jakiegoś czasu z sukcesem zalewają europejski rynek niewielkimi i tanimi pojazdami elektrycznymi.

Nowość Citroena ma stanowić dla nich realną konkurencję, a głównym czynnikiem w tej kwestii ma być niewygórowana cena.

Elektryczny mieszczuch za 25 000 euro

Jak poinformował Koskas - w pełni wyposażona wersja niewielkiego elektryka powinna kosztować mniej niż 25 000 euro. W przeliczeniu na polską walutę, to niewiele ponad 100 000 złotych. Ponadto pojazd ma kontynuować tradycję niewielkich i popularnych samochodów Citroena, nawiązując bezpośrednio do takich modeli, jak 2CV, czy Saxo.

Citroen C3 (na zdjęciach) stanowi ponad 30 proc. sprzedaży marki w Europie materiały prasowe

Nowy model będzie produkowany w słowackiej fabryce

Chociaż na obecną chwilę nie podano szczegółów dotyczących danych technicznych nowego modelu, wiadomo, że będzie on bazował na dobrze znanej platformie CMP.

Według przecieków jego maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wyniesie ok. 300 kilometrów. Samochód będzie produkowany na Słowacji i wejdzie na rynek na początku 2024 roku.

Jak podkreślono na konferencji - obecna generacja Citroena C3 stanowi ponad 30 proc. sprzedaży marki w Europie. Celem elektrycznego następcy będzie pobicie tego wyniku.

***

Nowe Mitsubishi Colt i Renault Espace, sukces w Le Mans. Motoflesz - odc 95
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas