Szał na volkswageny trwa! Sprzedają się jak swieże bułeczki

Sprzedaż samochodów osobowych marki Volkswagen od początku roku systematycznie wzrastała. Po raz pierwszy w okresie od stycznia do maja klientom przekazanych zostało ponad dwa miliony aut.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Łącznie nabywców znalazło 2,09 miliona samochodów (styczeń - maj 2010: 1,86; +12,2 procent). W maju Volkswagen (auta osobowe) zanotował po raz kolejny znaczny wzrost sprzedaży, o 16,1 procent do 436.400 sztuk (maj 2010: 376.100).

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedano od stycznia do maja 792.100 samochodów (666.400; +18,9 procent). Z tego na Chiny, jako największy pojedynczy rynek, przypadło 714.200 aut (619.700; +15,3 procent).

Zadowalająco rozwijała się sprzedaż także w Ameryce Północnej. Tutaj w ciągu pierwszych pięciu miesięcy Volkswagen Samochody Osobowe przekazał nabywcom 194.600 samochodów (162.600; +19,7 procent).

W regionie Europy Środkowej i Wschodniej marka odnotowała wyraźny wzrost sprzedaży wynoszący 40,2 procent. Sprzedanych zostało tutaj 71.900 sztuk (51.300). Na rynku rosyjskim Volkswagen niemal podwoił swoją sprzedaż, która wyniosła 34.400 aut (17.300; +99,1 procent).

Sprzedaż volkswagenów wzrosła również na niemieckim rynku i wyniosła 248.800 sztuk (240.000; +3,6 procent).

A jak jest w Polsce?. W pierwszych miesiącach tego roku sprzedaż całego rynku zmniejszyła się, jednym z ważniejszych powodów było zniesienie kratek i zintensyfikowanie zakupów przez firmy w grudniu 2010 roku.

Biorąc pod uwagę okres od stycznia do maja, Volkswagen w Polsce zanotował spadek sprzedaży, w tym okresie klientom wydano 7596 samochodów (2010: 10 339; -26%). W porównaniu z ubiegłym rokiem stosunkowo niewielką sprzedaż zanotowano przede wszystkim w styczniu i lutym, później nastąpił już zdecydowany wzrost sprzedaży.

Sytuacja ta była skutkiem rekordowej sprzedaży Volkswagena w 2010 roku w Polsce (27.868 szt.). Najlepszym miesiącem w 2010 roku był grudzień, był to w ogóle jeden z lepszych miesięcy w historii sprzedaży Volkswagena Polsce, w rezultacie stok został niemal pusty.

W 2011 roku Volkswagen nie prowadził więc żadnej akcji wyprzedażowej, przy czym inne marki były bardzo aktywne, część prowadziła konkurencji działania marketingowe dotyczące wyprzedaży modeli z 2010 roku aż do ubiegłego miesiąca.

Volkswagen systematycznie odrabia straty w stosunku do ubiegłego roku. W maju wprowadził promocyjny program finansowania zakupów z prawdziwym kredytem zero procent oraz specjalną wersję polo optimum z bogatym wyposażeniem standardowym. Klienci znajdą także wiele bardzo korzystnych pakietów wyposażenia we wszystkich modelach Volkswagena.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas