Suzuki S-Cross Strong Hybrid w polskich salonach. Znamy ceny

W salonach marki Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. Najnowszy SUV japońskiego producenta będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid w polskich salonach
Suzuki S-Cross Strong Hybrid w polskich salonachmateriały prasowe

Cztery cylindry, skrzynia zautomatyzowana AGS

Tak samo jak w Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy 102-konna, wolnossąca jednostka benzynowa 1.5, współpracująca z silnikiem elektrycznym z generatorem (moc ok. 33 koni-24 kW), układem ISG oraz akumulatorami litowo-jonowymi, które zamontowano pod podłogą bagażnika.

Jednostka główna Suzuki S-Cross Strong Hybrid generuje 116 koni i 138 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Samochód rozpędza się do 175 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię. Rekuperacja sprawia, że w każdym momencie "zastrzyk momentu" pozwala nie tylko na bardziej gładkie przyspieszanie, ale też rekompensuje spadek obrotów przy zmianie biegów. Powrót do właściwych obrotów gwarantuje zaś układ ISG.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid w polskich salonachmateriały prasowe

SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Przedstawiciele marki zapewniają, że działa ona jak klasyczny automat, choć poszczególne przełożenia można też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy. Tak samo jak w Vitarze, również w S-Crossie są dwa tryby jazdy. Można wybrać pomiędzy ustawieniami standardowymi, a oszczędną opcją ECO. Według procedur WLTP dla modelu S-Cross Strong Hybrid 2WD zużycie paliwa na setkę w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l (w pomiarze średniej przy prędkościach niskich - od 4,7 l). Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d (średnia emisja dwutlenku węgla od 118 g/km). W wersji AllGrip dochodzą oczywiście także tryby napędu na cztery koła.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid - ceny

Samochód oferowany jest w kombinacji trzech wersji wyposażenia, a także w ośmiu kolorach nadwozia. Najtańsza pełna hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia Strong Hybrid Premium jest komplet najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA) oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka elektronicznego oraz reflektory full LED.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid w polskich salonachmateriały prasowe

Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia z wariantu Premium, dodatkowo posiadają nawigację satelitarną z trzyletnią, bezpłatną aktualizacją map, głośnik centralny w audio, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz kamerę 360 stopni - po raz pierwszy w Suzuki. W wersji Elegancje Sun dochodzi jeszcze dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.

***

Moto flesz - odcinek 48. Koniec Opla Insignia, co nowego ws. Izery?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas