Suzuki S-Cross Strong Hybrid w polskich salonach. Znamy ceny
W salonach marki Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. Najnowszy SUV japońskiego producenta będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.
Cztery cylindry, skrzynia zautomatyzowana AGS
Tak samo jak w Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy 102-konna, wolnossąca jednostka benzynowa 1.5, współpracująca z silnikiem elektrycznym z generatorem (moc ok. 33 koni-24 kW), układem ISG oraz akumulatorami litowo-jonowymi, które zamontowano pod podłogą bagażnika.
Jednostka główna Suzuki S-Cross Strong Hybrid generuje 116 koni i 138 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Samochód rozpędza się do 175 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię. Rekuperacja sprawia, że w każdym momencie "zastrzyk momentu" pozwala nie tylko na bardziej gładkie przyspieszanie, ale też rekompensuje spadek obrotów przy zmianie biegów. Powrót do właściwych obrotów gwarantuje zaś układ ISG.
SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Przedstawiciele marki zapewniają, że działa ona jak klasyczny automat, choć poszczególne przełożenia można też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy. Tak samo jak w Vitarze, również w S-Crossie są dwa tryby jazdy. Można wybrać pomiędzy ustawieniami standardowymi, a oszczędną opcją ECO. Według procedur WLTP dla modelu S-Cross Strong Hybrid 2WD zużycie paliwa na setkę w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l (w pomiarze średniej przy prędkościach niskich - od 4,7 l). Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d (średnia emisja dwutlenku węgla od 118 g/km). W wersji AllGrip dochodzą oczywiście także tryby napędu na cztery koła.
Suzuki S-Cross Strong Hybrid - ceny
Samochód oferowany jest w kombinacji trzech wersji wyposażenia, a także w ośmiu kolorach nadwozia. Najtańsza pełna hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia Strong Hybrid Premium jest komplet najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA) oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka elektronicznego oraz reflektory full LED.
Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia z wariantu Premium, dodatkowo posiadają nawigację satelitarną z trzyletnią, bezpłatną aktualizacją map, głośnik centralny w audio, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz kamerę 360 stopni - po raz pierwszy w Suzuki. W wersji Elegancje Sun dochodzi jeszcze dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.
***