Subaru Levorg w europejskiej specyfikacji
Nowy model Subaru trafi na nasz rynek jesienią.

Subaru pokazało na salonie w Genewie piątą generację Outbacka (którą mieliśmy już okazję jeździć), Forestera z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów oraz model Levorg. Ta ostatnia z nowości jest najciekawsza, ponieważ jest to zupełna nowość w gamie japońskiego producenta.

Subaru Levorg zadebiutowało na rodzimym rynku w czerwcu zeszłego roku i od tego czasu sprzedało się w ilości 30 000 egzemplarzy. Auto korzysta z płyty podłogowej Imprezy i Legacy i pozycjonowane jest między nimi. Dostępny tylko z nadwoziem kombi samochód mierzy 4690 mm długości, 1780 mm szerokości i 1490 mm wysokości. Biorąc jednak pod uwagę rozstaw osi mający 2650 mm, bliżej mu do wyrośniętego kompaktu, niż auta klasy średniej.

Levorg występuje z dwoma turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Słabszy ma pojemność 1.6 litra i moc 170 KM, a mocniejszy 2 litry i 300 KM. Szczególnie interesująca jest ta pierwsza jednostka, ponieważ niewykluczone, że pojawi się ona również w pozostałych modelach Subaru. Levorgowi brakuje natomiast diesla oraz manualnej przekładni - obecnie dostępny jest tylko z bezstopniową przekładnią Lineatronic. Napęd przenoszony jest naturalnie na wszystkie koła.

Nowe Subaru Levorg zadebiutuje na europejskim rynku jesienią.