Stulecie srebrnej gwiazdy

100 lat temu firma Daimler-Motoren-Gesellschaft z Bad Cannstatt pod Stuttgartem (Badenia-Wirtembergia) wyprodukowała dla austriackiego przemysłowca Emila Jellinka samochód o mocy 35 KM, któremu ten nadał imię swej córki - Mercedes. Tak właśnie rozpoczęła się historia Mercedesa, jednej z najznakomitszych marek w historii motoryzacji.

Z okazji setnych urodzin marki Mercedes Wydawnictwo Baran i Suszczyński (Kraków) przygotowało polskie wydanie książki amerykańskiego znawcy motoryzacji i miłośnika marki Mercedes, Dennisa Adlera, pod tytułem Mercedes-Benz. Stulecie srebrnej gwiazdy (ISBN 83 -88575-16-3). Dzięki wsparciu firmy DaimlerChrysler Automotive Polska (przedstawiciela Mercedes-Benz w Polsce), polskie wydanie ukazuje się przed oryginalnym wydaniem w USA pt. Mercedes-Benz. Silver Star Century, które ukaże się w czerwcu br. w wydawnictwie MBI Publishing Company (Osceala, 2001)

Dennis Adler jest nie tylko wybitnym znawcą marki Mercedes, lecz również znakomitym fotografikiem, laureatem wielu prestiżowych nagród. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się 25 lat temu, natomiast od 15 lat redaguje czasopismo "The Star", organ Amerykańskiego Klubu Mercedesa (Mercedes-Benz Club of America). Jego najnowsza książka jest trzecią już z kolei, a pierwszą na polskim rynku pozycją o najcenniejszej marce samochodowej na świecie.

Książka Mercedes-Benz. Stulecie Srebrnej Gwiazdy ukazuje dzieje firmy i jej pojazdów. Zajmującej opowieści towarzyszą unikalne archiwalne fotografie ze zbiorów Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie.

Prezentacja książki Dennisa Adlera pod tytułem Mercedes-Benz. Stulecie srebrnej gwiazdy będzie miała miejsce w Warszawie podczas tegorocznych Targów Książki dnia 18 maja 2001 o godz. 15.00 w Sali Puszkina (PKiN).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas