Stacja paliw stają się prawdziwymi sklepami

​Auchan testuje współpracę z BP, Carrefour zwiększa obecność na stacjach Totala i niezależnych operatorów, a Orlen rozwija własną sieć O!Shopów - pisze w środę "Puls Biznesu".

Stacje coraz bardziej stają się sklepami
Stacje coraz bardziej stają się sklepamiKarol MakuratReporter

Jak zauważa dziennik, właściciele stacji benzynowych "już lata temu przestali ograniczać się do sprzedaży paliw". "Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w III kw. 2020 działało 7720 stacji, o 92 więcej niż na koniec 2019 r. 573 z nich należą do BP. To z tym koncernem nawiązał współpracę Auchan" - czytamy.

Gazeta przypomina, że "francuska sieć ma u nas 70 własnych hipermarketów, 27 supermarketów i pięć sklepów osiedlowych". "Dzięki współpracy z BP wchodzi w segment convenience, czyli małych sklepów w formacie podobnym do Żabki - działa już na tym rynku m.in. we Francji. W Polsce ogranicza się na razie do stolicy. Pierwszy Easy Auchan uruchomiła 19 listopada, a do końca roku otworzy jeszcze dwa" - informuje "Puls Biznesu".."Efekty pilotażu ocenimy za pół roku. Wprowadzamy projekt w takiej formie właśnie po to, by uzyskać odpowiedzi na wiele ważnych pytań. Pozwolą podjąć decyzję o uruchomieniu sklepów w kolejnych miastach - mówi "Pulsowi Biznesu" Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.W artykule wspomniano, że "BP miało podobne partnerstwo już niemal dekadę temu - z Carrefourem". "Skończyło się jednak na pilotażu. Teraz ma być inaczej" - czytamy.Gazeta podała, że "Carrefour Polska, który po BP spróbował też sił z Łukoilem, dwa lata temu został franczyzodawcą sklepów na stacjach paliw". "Ponadto w ubiegłym roku rozpoczął współpracę z Totalem, który III kw. zakończył z 42 lokalizacjami. Sieć zapowiedziała otwarcie w ciągu sześciu miesięcy co najmniej dziesięciu sklepów Carrefour Express w punktach Totala. Ma ich już 82, także na niesieciowych stacjach" - zaznaczono."PB" przypomniał także, że "lider polskiego rynku paliw, czyli PKN Orlen (miał ich przed dwoma miesiącami 1798), także testował podobną współpracę w latach 2014-16 - z Tesco i Eurocashem". "Postawił jednak na rozwój marki własnej O!Shop. Ubiegły kwartał zakończył z 592 sklepami convenience. Firma podkreśla, że właściwe rozpoznanie wymaga nieustannych analiz zachowania konsumentów i wdrażania odpowiednich rozwiązań" - podkreśla gazeta.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas