SsangYong ma nowego właściciela. Markę kupiło Edison Motors
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Południowokoreańskie konsorcjum Edison Motors przejęło SsangYonga. Zadłużona marka została zakupiona za 305 milardów wonów (ok. milard złotych).
Ssang Yong od dawna walczył ze swoją trudną sytuacją finansową. Niezbyt udana sprzedaż jedynie pogrążała producenta - w 2021 roku marce udało się sprzedać jedynie 84 496 pojazdów, co w porównaniu z rokiem 2020 stanowi spadek wynoszący ok 21 proc. Między styczniem a wrześniem 2021 r. marka odnotowała stratę w wysokości 238 miliardów wonów przy przychodach w wysokości 1,8 biliona wonów.
SsangYong jest od kwietnia pod zarządem komisarycznym, który próbował go jeszcze zrehabilitować po tym, jak większościowy właściciel udziałów, przedsiębiorstwo Mahindra&Mahindra nie zdołało zdobyć kupca. Indyjski producent zakupił ok. 75 proc. akcji w 2010 roku, gdy południowokoreańska marka była bliska bankructwa.
Edison Motors ma szansę przekształcić SsangYonga w markę przynoszącą zyski, jednak będzie musiała się mocno natrudzić zanim stanie się to rzeczywistością.
***