Sprzedaż nowych samochodów w Polsce - widać poprawę?

Aktualizacja

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR przeprowadził kolejne badanie dotyczące nowozarejestrtowanych samochodów w naszym kraju. Jego wyniki obrazują trendy panujące na rynku samochodowym w porównaniu do ubiegłego roku. Badanie dotyczy pierwszych dwudziestu dni października.

Wyniki badania nie napawają producentów optymizmem
Wyniki badania nie napawają producentów optymizmemAFP

W porównaniu do pierwszej dekady miesiąca, spadek liczby rejestrowanych samochodów zmniejszył się do poziomu 20%. Pierwsza trójka bez zmian. Prowadzi Toyota a tuż za nią uplasowała się Kia oraz Hyundai. Volkswagen zajmuje pozycję czwartą, natomiast Skoda jest na piąta. Audi natomiast spadło na pozycję 11, a na 10 wskoczyło Suzuki.

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Informacja prasowa (moto)

W przypadku segmentu marek premium spadki są odrobine mniejsze i wynoszą 16%. Pierwsze na liście uplasowało się BMW, które odnotowało lekki wzrost na poziomie dwóch procent. Najwięksi konkurenci bawarskiego producenta, czyli Audi i Mercedes, nie mogą popisać się równie dobrym wynikiem. W ich przypadku widać tendencję spadkową. Poniżej niemieckiej wielkiej trójki uplasowały się Volvo oraz Lexus.

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMARInformacja prasowa (moto)

Problemy z dostępnością półprzewodników to podstawowy problem z jakim borykają się dziś producenci. Mniejsza dostępność aut na rynku powoduje naturalny spadek sprzedaży. Według zapowiedzi producentów ograniczenia w dostępności aut jak i wydłużone terminy dostaw mogą się utrzymać w pierwszej połowie 2022 roku.

Na przyszły rok wstępne prognozy zakładają wyniki na poziomie zbliżonym do roku bieżącego. Optymiści zakładają wzrost nawet do 10%, jednak założenie to ma szansę spełnić się jedynie w przypadku wzrostu dostępności aut.

***

Moto flesz. Odcinek 9INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas