Skoda Fabia - lifting technologiczny
Produkowana od 2014 roku trzecia generacja Fabii doczekała się modernizacji, ale trudno na pierwszy i drugi rzut oka stwierdzić, co się tak naprawdę zmieniło.
Skoda szczerze podchodzi do modernizacji Fabii - mówi o "nowych światłach i systemach bezpieczeństwa". I to właśnie się zmieniło. Zarówno przednie jak i tyle reflektory mogą być w całości wykonane w technologii LED, co jest dużą zmianą. Do tej pory bowiem koncern Volkswagena skąpił temu modelowi innych świateł głównych, niż halogenowe (ksenony dostępne były tylko w pierwszej generacji).
Dopóki jednak nie zostaną one włączone, trudno, po samym ich wyglądzie (choć jest nieco inny), stwierdzić, że to najnowsza wersja Fabii. Wskazówką mogą być natomiast nowe alufelgi w rozmiarze aż 18 cali. Prezentują się świetnie, ale trudno powiedzieć kto chciałby dopłacać do tak dużego rozmiaru w tak małym aucie.
Czesi wspominają, że przeprojektowana została deska rozdzielcza, ale nie precyzują co dokładnie się zmieniło, ani też nie chwalą się jej zdjęciem. Wspominają natomiast, że radio Swing ma teraz ekran o przekątnej 6,5 cala (dotychczas 5 cali), a więc takiej samej, jak jego droższa wersja Bolero.
Istotną nowością w Fabii jest pojawienie się nowych systemów bezpieczeństwa, a właściwie dwóch, zwykle ze sobą łączonych. Jest to monitorowanie martwego pola w lusterkach oraz ostrzeżenie przed zbliżającym się pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.