Silnik Audi 3.0 TDI z elektrycznym biturbo

Najnowszy pomysł inżynierów z Ingolstadt to połączenie turbodoładowania i niezależnej sprężarki napędzanej silnikiem elektrycznym.

Połączenie turbo i elektrycznie napędzanego kompresora to sposób Audi na wysoki moment przy niskich obrotach.
Połączenie turbo i elektrycznie napędzanego kompresora to sposób Audi na wysoki moment przy niskich obrotach.Motor

W poszukiwaniu sposobów na ciągłe obniżanie zużycia paliwa producenci zwykle stosują rozwiązania, które pozwolą silnikowi generować duży moment obrotowy przy jak najniższych obrotach pracy. Jak wiadomo - im niższe obroty, tym zużycie paliwa jest mniejsze. Najnowszy pomysł Audi to połączenie turbodoładowania i niezależnej sprężarki napędzanej silnikiem elektrycznym. Sprężarka elektryczna jest w stanie natychmiastowo wygenerować ciśnienie doładowania przy dowolnie niskich obrotach silnika. Jednostka 3.0 TDI z tym rozwiązaniem jest w fazie testów. Powinna osiągać moc ponad 300 KM przy średnim zużyciu paliwa w modelu A6 znacznie poniżej 6 l/100 km.

Marcin Klonowski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas