Silnik Audi 3.0 TDI z elektrycznym biturbo

Najnowszy pomysł inżynierów z Ingolstadt to połączenie turbodoładowania i niezależnej sprężarki napędzanej silnikiem elektrycznym.

W poszukiwaniu sposobów na ciągłe obniżanie zużycia paliwa producenci zwykle stosują rozwiązania, które pozwolą silnikowi generować duży moment obrotowy przy jak najniższych obrotach pracy. Jak wiadomo - im niższe obroty, tym zużycie paliwa jest mniejsze. Najnowszy pomysł Audi to połączenie turbodoładowania i niezależnej sprężarki napędzanej silnikiem elektrycznym. Sprężarka elektryczna jest w stanie natychmiastowo wygenerować ciśnienie doładowania przy dowolnie niskich obrotach silnika. Jednostka 3.0 TDI z tym rozwiązaniem jest w fazie testów. Powinna osiągać moc ponad 300 KM przy średnim zużyciu paliwa w modelu A6 znacznie poniżej 6 l/100 km.

Reklama

Marcin Klonowski

Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI 245 KM - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy