Seat wprowadza autonomiczny transport części poza fabryką
Zautomatyzowany transport części w ramach jednego zakładu wykorzystywany jest przez wielu producentów, ale Seat poszedł o krok dalej.
Fabryka Seata w Martorell wprowadziła nowatorski system autonomicznych robotów, które odpowiadają za transport części nie tylko w ramach danego budynku, ale po całym terenie zakładów hiszpańskiego producenta. Obecnie jest ich osiem i dołączają do floty 200 pojazdów, poruszających się po fabrykach w Martorelli w Barcelonie.
Dotychczas wykorzystywane roboty do transportu części, wykorzystują magnetyczne taśmy umieszczone w podłożu, dzięki którym nawigują po zakładzie. Zaprezentowane przez Seata autonomiczne wózki wykorzystują połączenie 4G, dzięki czemu trasy którymi się poruszają nie wymagały specjalnego przygotowania. Przemieszczają się one nawet po rondach, ale "nie znają" zasad pierwszeństwa, dlatego ustawiona została sygnalizacja świetlna, zakazująca wjazdu samochodom, kiedy zbliża się AGV.
Każdy taki autonomiczny transport może mieć 25 metrów długości i przewozić nawet 10 ton części. Konwoje poruszają się trasami o długości do 3,5 km i w sumie pokonują 240 km każdego dnia.
Jak oceniacie takie pomysły i rozwiązania? Uważacie, że negatywnie wpłyną one na zatrudnienie?