Salon Genewa 2013 - Alfa Romeo 4C Launch Edition

Alfa Romeo wraca do sportowych korzeni. Jej najnowsze dziecko - niewielkie coupe 4C - na początku sprzedaży oferowane będzie w specjalnej odmianie Launch Edition. Powstanie 1000 sztuk, z czego 400 zostanie przeznaczonych na Europę, Afrykę i Bliski Wschód, 500 egzemplarzy trafi do Ameryki Północnej, a 100 - do reszty świata.

Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo

Dostępne będą dwa kolory nadwozia - czerwony Alfa lub biały Carrara. Ponadto auto wyróżniać się będzie seryjnym pakietem aerodynamicznym. Składa się on ze spoilera i obudów lusterek zewnętrznych, tylnego wlotu powietrza z aluminium z ciemnym wykończeniem, reflektorów Bi-Led oraz obręczy ze stopów lekkich 18" (koła przednie) i 19" (koła tylne) z ciemnym wykończeniem.

Poza tym, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter, przewidziane są dodatkowe wloty powietrza, lakierowane zaciski hamulcowe, sportowy układ wydechowy oraz zestaw zawieszenia z regulacją amortyzatorów i tylnego stabilizatora.

Wewnątrz znalazły się sportowe fotele oraz kierownica - wykonane ze skóry, a także aluminiowe listwy. W przypadku modelu o czerwonej barwie, auto ma czerwone obszycia na kierownicy, hamulcu ręcznym, dywanikach, klamkach i siedzeniach.

Alfa Romeo 4C napędzana jest 240-konnym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem. Ma on pojemność 1750 cm3 i wykonany został z aluminium oraz umieszczony centralnie. Maksymalnie wyciska z siebie 350 Nm momentu obrotowego, z czego 80% dostępne jest już przy 1700 obr./min.

Do współpracy z jednostką zaprzęgnięto dwusprzęgłową przekładnię TCT, która może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym, obsługiwanym za pomocą łopatek przy kierownicy. Oferuje ona funkcję Launch Control, zapewniającą błyskawiczny start z miejsca.

Osiągi? Od 0 do 100 km/h model rozpędza się w czasie zaledwie 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zawdzięcza to masie własnej, wynoszącej jedyne 895 kg! Co więcej, 4C w zakrętach może podróżować z przeciążeniem 1,1 g.

Podobnie jak w MiTo i Giuliettcie, także 4C potrafi zmieniać swój charakter za pomocą systemu DNA. Oprócz standardowych ustawień Natural, All Weather i Dynamic, dostępny jest także tryb Race. Zmienia on działanie układu kierowniczego, reakcję na dodanie gazu, a także działanie systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy.

Co więcej, w zależności od programu jazdy, na ciekłorystalicznym wyświetlaczu TFT (zamiast klasycznych zegarów) informacje pokazywane są w różnych kolorach. Żółty przeznaczony jest dla Race, czerwony dla Dynamic, szary dla Natural, a niebieski dla All Weather.

Struktura nadwozia (monokok) auta, mierzącego 399 cm długości, 118 cm wysokości oraz 200 cm szerokości (razem z lusterkami), została wykonana z włókna węglowego w technologii "pre-pag", pochodzącej z Formuły 1. Dzięki temu waży zaledwie 65 kg. Do budowy przedniej i tylnej części nadwozia oraz dachu użyto aluminium. W efekcie model jest o 20 proc. lżejszy., niż gdyby był produkowany z konwencjonalnych materiałów. Rozkład mas wynosi 40% na przód i 60% na tył, czyli jest niemal identyczny z tym w najnowszym LaFerrari.

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C - ręczna robota (czytaj więcej)

Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo
Alfa Romeo 4CAlfa Romeo

Włosi planują roczną produkcję Alfy Romeo 4C na poziomie 3500 egzemplarzy. Cena odmiany Launch Edition startuje w Europie od 60 tys. euro. Drogo!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas