Rok 2021 był całkiem udany dla Lexusa
2021 rok okazał się całkiem udany dla Lexusa. W ciągu 12 miesięcy Japończycy dostarczyli klientom 760 012 samochodów, to jest o 6 proc. więcej niż w roku 2020 roku.
Lexus najlepsze wyniki sprzedaży osiągnął w Ameryce Północnej, gdzie do klientów trafiły 332 tys. samochodów. To wynik aż o 12% lepszy niż w poprzednim roku. 227 tys. aut marka sprzedała w Chinach (wzrost o 1 proc.), a 72 tys. egzemplarzy Lexusów kupili Europejczycy (wzrost o 2 proc.).
Klienci Lexusa na całym świecie coraz chętniej wybierają auta zelektryfikowane. W 2021 roku sprzedano 260 tys. takich samochodów, co jest wzrostem aż o 10 proc. Sprzedaż napędzały hybrydowe odmiany modeli ES, RX oraz UX.
Model RX był najchętniej wybieranym Lexusem na świecie (221 tys. sprzedanych egzemplarzy, wzrost o 9%). 189 tys. klientów zdecydowało się na model ES (wzrost o 3%), a model NX znalazł 145 tys. nabywców (spadek o 1 proc.).
Nowy NX, pierwszy model z nowej generacji Lexusów, który debiutował pod koniec 2021 dostępny jest m.in. w wersji 450h+, stając się pierwszą hybrydą plug-in w historii marki. Wiosną 2022 roku zaprezentowany zostanie model RZ, a następnie pojawi się seria zupełnie nowych modeli.
Do 2030 roku Lexus planuje pełną gamę bateryjnych samochodów elektrycznych (BEV) we wszystkich segmentach oraz chce osiągnąć sprzedaż takich aut na poziomie miliona egzemplarzy. W Europie Zachodniej, Ameryce Północnej oraz w Chinach samochody elektryczne będą stanowiły 100% sprzedaży.
Co więcej, Lexus chce do 2035 roku sprzedawać wyłącznie bateryjne samochody elektryczne.
***