Renault najszybsze na japońskim torze Suzuka

Po upokorzeniu Niemców przyszła pora na Japończyków. Najszybsza przednionapędówka na słynnym Zielonym Piekle toru Nurburgring - Renault Megane R.S. Trophy-R - ustanowiła właśnie nowy rekord. Tym razem na japońskim torze Suzuka.

Renault Megane RS ustanowiło rekord japńskiego toru
Renault Megane RS ustanowiło rekord japńskiego toruInformacja prasowa (moto)

Francuski hot-hatch pokonał legendarny tor o długości 5,8 km w czasie 2’25’’454. To o ponad 3 sekundy szybciej niż wynosił dotychczasowy rekord w kategorii przednionapędowych aut miejskich. Udana próba ustanowienia nowego rekordu odbyła się wczoraj - 26 listopada. Za kierownicą siedział utytułowany francuski kierowca wyścigowy Laurent Hurgon.

Wybór toru Suzuka nie był rzecz jasna przypadkowy. Mało kto wie, że Japonia jest obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Renault Sport. W Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedaje się co roku więcej aut spod znaku R.S. niż we Francji czy Niemczech!

Jeszcze w początku roku nowe Renault Megane R.S. Trophy-R intensywnie testowane było właśnie na torze Suzuka, by jak najlepiej dostosować charakterystykę pojazdu do oczekiwań japońskich nabywców.

Sam samochód - Renault Megane R.S. Trophy-R - to najbardziej ekstremalna z wersji Megane R.S. Auto o mocy 300 KM korzysta z regulowanego zawieszenia firmy Ohlins i jest aż o 130 kg lżejsze niż wersja Trophy. Francuzi zadeklarowali zbudowanie zaledwie 500 egzemplarzy. Japończycy mogą już składać zamówienia na swój "przydział". Auta trafić maja do nabywców w pierwszej połowie przyszłego roku.

Przypominamy, że 5 kwietnia do Renault powrócił tytuł najszybszej przednionapędówki na Nurburgring. Przejechanie słynnej Północnej Pętli o długości 20,832 m zajęło nowemu Renault 7 minut i 40,1 sekundy. Dotychczasowy rekord - Hondy Civic Type R - wynosił 7 minut 43,8 sekundy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas