Renault Megane R.S. Trophy-R z rekordem

Mamy nowego króla hothatchy na torze Nurburgring. Renault pochwaliło się, że jego najnowsze dziecko - Megane R.S. Trophy-R – zdetronizowało panującą w ostatnim czasie Hondę Civic Type R.

Renault Megane R.S. Trophy-R
Renault Megane R.S. Trophy-RInformacja prasowa (moto)

Udana próba bicia dotychczasowego rekordu odbyła się 5 kwietnia. Przejechanie słynnej Północnej Pętli o długości 20,832 m zajęło nowemu Renault 7 minut i 40,1 sekundy. Dotychczasowy rekord Civica Type R wynosił 7 minut 43,8 sekundy. Po kilku latach przerwy tytuł najszybszej przednionapędówki powrócił więc do Renault.

Najnowsze Renault Megane R.S. Trophy-R trafić ma na rynek z końcem bieżącego roku. Auto zbudowane zostanie w limitowanej do kilkuset egzemplarzy serii. Obecnie wiadomo już, że pod maską pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 l. Podobnie jak w Megane R.S. Trophy motor generuje 300 KM i 400 Nm. Model Megane R.S. Trophy-R pochwalić się jednak może niższą o 130 kg masą własną, zmodyfikowaną aerodynamiką i opracowanym pod kątem torowych zmagań układem jezdnym.

Przypominamy, że pierwszy raz Megane R.S. (w wersji R26.R) pojawiło się na Nurburgringu w 2008 roku. Auto pokonało wówczas "Zielone Piekło" w 8 minut i 17 sekund. Trzy lata później - w roku 2011 - druga generacja Megane R.S. (Trophy) osiągnęła wynik 8 minut i 7,97 sekundy. W roku 2014 Francuzom po raz pierwszy udało się zejść poniżej granicy 8 minut. Megane III R.S Trophy-R osiągnęła wówczas czas 7 minut i 54,36 sekundy. 

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas