Produkcja ID. Buzz wstrzymana. Problemem baterie

Produkcja Volkswagena ID. Buzz ruszyła ledwo kilka tygodni temu, a już... została przerwana. Jeszcze nawet żaden egzemplarz elektrycznego busa nie trafił do klienta.

Produkcja ID. Buzz musiała zostać przerwana po czterech tygodniach od startu
Produkcja ID. Buzz musiała zostać przerwana po czterech tygodniach od startumateriały prasowe

Produkcja elektrycznej Volkswagena ID. Buzz ruszyła 2 czerwca tego roku. Szybko zorientowano się, że coś jest nie tak.

Volkswagen ID. Buzz ma problem z bateriami

Problem zdiagnozowano po wyprodukowaniu 500 samochodów. Z nieoficjalnych informacji wynika, że chodzi o jakość baterii, które dostarcza do fabryki nowy kontrahent. Niektóre moduły mogą "nie trzymać" parametrów, przez co cała bateria trakcyjna ma zmniejszoną pojemność.

Przestój na linii produkcyjnej powinien potrwać około tygodnia.

Volkswagen ID. Buzz dostanie baterie od innych modeli?

Obecnie nie wiadomo, jak Volkswagen zamierza rozwiązać problem, ale wyjść jest kilka. Po pierwsze, przestój może potrwać do momentu, aż producent akumulatorów zacznie je produkować zgodnie ze specyfikacją. Po drugie, możliwe jest wykorzystanie baterii przeznaczonych do innych modeli. Takie rozwiązanie wchodzi w grę, ponieważ wszystkie elektryczne pojazdy z serii ID. produkowane są na bazie tej samej modułowej płyty podłogowej MEB.

Volkswagen ID. Buzz i Volkswagen ID. Buzz Cargo

Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo

Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo  

To drugie rozwiązanie pozwoliłoby szybko wznowić produkcję ID. Buzz, ale odbyłoby się kosztem innym modeli. Z kolei oczekiwanie aż producent akumulatorów poprawi ich jakość może oznaczać dłuższą przerwę w produkcji vana.

Volkswagen ma w planach wyprodukowanie jeszcze w tym roku 15 tys. sztuk ID. Buzz. I nie jest to niemożliwe - fabryka w Hanowerze ma w całym przyszłym roku wyprodukować 130 tys. tych aut. Jak łatwo policzyć, daje to średnio prawie 11 tys. pojazdów miesięcznie, więc na wykonanie tegorocznego planu Volkswagen ma jeszcze trochę czasu.

***

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas