Porsche zawiesza współpracę z Marią Szarapową
Decyzja ma oczywiście związek z niedawnym ujawnieniem, że tenisistka korzystała z niedozwolonej substancji.
Dwa dni temu sportowym światem wstrząsnęła informacja, że Maria Szarapowa, siódma zawodniczka rankingu ATP, nie przeszła testu antydopingowego. Cała sprawa jest nieco dyskusyjna, ponieważ nie chodzi tu o specyfik przyjmowany z zamiarem uzyskania przewagi nad innymi zawodniczkami, ale o lek, który zażywa od 10 lat w związku z nawracającymi problemami zdrowotnymi.
Nieszczęśliwe dla rosyjskiej tenisistki, od 1 stycznia 2016 roku, meldonium zostało wpisane na listę substancji zakazanych. Ona sama przyznaje, że choć otrzymała mejla od Światowej Agencji Antydopingowej informującego o zmianach, to nie przeczytała go. Dzisiaj natomiast okazało się, że taka wiadomość została wysłana do wszystkich zawodników aż pięć razy (od grudnia zeszłego roku), co wskazuje na celowe ignorowanie nowych zasad przez Szarapową i jej lekarzy.
Na chwilę obecną jej dalsza kariera stoi pod znakiem zapytania, a od sławnej tenisistki zaczynają się odwracać pierwsi sponsorzy. Wśród nich jest Nike, szwajcarski producent zegarków Tag Heuer, a teraz także Porsche.
Maria Szarapowa jest ambasadorką niemieckiej marki - występuje w jej reklamach, uczestniczy w premierach nowych modeli i oczywiście otrzymuje je w użytkowanie. Porsche pozwoliło też Rosjance stworzyć jedyny w swoim rodzaju egzemplarz Panamery GTS.
Przedstawiciele niemieckiego producenta powiedzieli, że "zanim pojawią się nowe informacje, pozwalające na analizę sytuacji, podjęto decyzję o zawieszeniu zaplanowanych akcji z udziałem Szarapowej".