Polacy przejmują historyczną brytyjską markę. "To ważny krok"
Polska firma Emtech, zajmująca się produkcją naczep czy przyczep niskopodwoziowych, poinformowała o przejęciu znaczącej większości udziałów w obecnej na rynku od ponad 100 lat brytyjskiej spółce Andover Trailers. Zdaniem szefa polskiej marki jest to ważny krok w jej rozwoju.
Emtech to polska firma, która od ponad dwóch dekad produkuje i dostarcza sprzęt dla polskiego i zagranicznego transportu specjalistycznego. Spółka współpracuje z polskimi i zagranicznymi firmami z takich sektorów jak budownictwo, rolnictwo, transport wielkogabarytowy czy przemysł drzewny. W jej ofercie znajdują się naczepy czy przyczepy niskopodwoziowe.
Spółka wyróżnia się również realizacjami projektów specjalnych, jak np. mobilna stacja LNG, specjalistyczne przyczepy dla straży pożarnej czy ośmioosiowa naczepa służąca do przewozu tramwajów. W ciągu roku na drogi wyjeżdża ponad 200 produktów pochodzących z zakładów firmy zlokalizowanych w Szczercowie i Rogowcu w województwie łódzkim.
Teraz spółka poinformowała, że sfinalizowano właśnie zakup brytyjskiej firmy Androver Trailers. Polacy zostali właścicielami 95 proc. udziałów firmy, co daje jej pełną kontrolę nad wszystkimi aktywami Andover Trailers - (m.in.. znak towarowy czy własność intelektualna). Jak wskazano, jest to kolejny krok w rozwoju polskiej spółki na rynkach zagranicznych.
"Znajomość rynku brytyjskiego oraz zaufanie, które budowaliśmy od 2008 roku z właścicielami firmy Andover Trailers, pozwoliły nam dogłębnie zrozumieć specyfikę ich działalności i potrzeby klientów. Dzięki temu będziemy w stanie znacząco rozszerzyć gamę produktów oraz zwiększyć udział w rynku brytyjskim. To ważny krok w rozwoju naszej firmy" - powiedział Adam Duda, szef Emtech, a teraz już także Andover Trailers.
Obecne na rynku od ponad 100 lat przedsiębiorstwo również zajmuje się produkcją specjalistycznych naczep. Firma posiada szeroką ofertę, w skład której wchodzą m.in. przyczepy i naczepy do przewozu ciężkiego sprzętu budowlanego, wózków widłowych, łodzi i jachtów czy ładunków ponadgabarytowych. Adam Duda zapowiedział, że polska firma ma zamiar rozwijać obie marki, a także zakłady znajdujące się w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wyraził również wiarę, że dzięki inwestycji możliwe będzie rozbudowanie portfolio produktowe obydwu marek i tym samym wzmocnienie pozycji na rynku europejskim i globalnym.