Polacy pokochali Porsche. Schodzą, jak ciepłe bułeczki

​Takiego wyniku jeszcze nie było. Po raz pierwszy w historii w pierwszej połowie roku Polacy kupili ponad 1000 nowych Porsche!

Takich wyników niemiecka marka nie miała w Polsce nigdy
Takich wyników niemiecka marka nie miała w Polsce nigdyINTERIA.PL

Od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 aut legendarnej niemieckiej marki - to aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Najchętniej wybieraną linią modelową pozostaje Macan. W tym roku na nowy egzemplarz zdecydowało się już 501 nabywców (+73,4 rok do roku). Popularność modelu podsycuiła niedawna modernizacja, w ramach której samochód otrzymał on m.in. udoskonalone systemy z zakresu łączności i bezpieczeństwa,

Porsche 718 Spyder na zdjęciach

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Wzrost popularności zanotowała też druga najchętniej wybierana linia modelowa Porsche - Cayenne. W pierwszym półroczu na zakup dużego suva zdecydowało się 248 polskich klientów (+7,4 proc. rok do roku). W tym samym czasie dostarczono również 155 egzemplarzy Porsche Panamera, a także blisko 150 dwudrzwiowych aut sportowych z linii 718 oraz 911.

Przejściowy spadek popularności kultowej dziewięćsetjedenastki wynika ze zmiany generacji - do klientów trafiają właśnie pierwsze coupé i kabriolety najnowszej serii 992. Wskazują na to wyniki rejestracji za sam czerwiec, gdy polskie saloy Porsche opuściły 32 egzemplarze 911 (+220 rok do roku).

Porsche Macan S

Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 

"W skali świata nasza firma odnotowała wzrost dostaw samochodów o 2 proc. - Polska nie tylko podąża za tym pozytywnym trendem, ale mocno wybija się i należy do czołówki jeśli chodzi o wzrost - w tym roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 18 proc. więcej samochodów Porsche w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. Cieszy nas, że coraz więcej polskich fanów sportowej motoryzacji decyduje się na spełnienie marzenia w postaci zakupu samochodu Porsche" - powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.

Porsche 911. Zdjęcia

OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
OpisBartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL
Porsche 911. Zdjęcia Bartek BeraINTERIA.PL

W drugim półroczu polscy dealerzy Porsche spodziewają się równie dobrych wyników - m.in. z uwagi na pełną dostępność i kolejne warianty nowego 911, a także za sprawą wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche, czyli modelu Taycan, dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM. Jego światowy debiut nastąpi we wrześniu, a sprzedaż ruszy przed końcem roku.

Wyniki Porsche w Polsce wpisują się w globalny trend: w pierwszym półroczu producent sportowych samochodów zwiększył swoje dostawy na całym świecie o 2 proc., do 133 484 samochodów, a liderami rankingu najchętniej wybieranych serii modelowych pozostają SUV-y Macan oraz Cayenne.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas