Pierwsza hybryda Subaru
Na rynku północnoamerykańskim debiutuje XV Crosstrek Hybrid - pierwszy model Subaru z napędem hybrydowym.
XV z napędem hybrydowym to własna konstrukcja Subaru. Wolnossący, benzynowy bokser o pojemności 2 litrów (148 KM) współpracuje tu z 13-konnym silnikiem elektrycznym i bezstopniową przekładnią CVT, oraz, tradycyjnie, symetrycznym napędem na obie osie.
Japończycy reklamują XV Crosstrek Hybrid jako "najoszczędniejszego hybrydowego crossovera w Ameryce". O niższe zużycie paliwa dba system start/stop, układ odzyskiwania energii podczas hamowania, a także aktywna żaluzja osłony chłodnicy, która steruje dopływem powietrza i przyczynia się do poprawy aerodynamiki karoserii. Średnio auto potrzebuje według producenta 7,5 l/100 km.
Na krótkich dystansach jednostka elektryczna może samodzielnie napędzać auto, korzystając z energii zgromadzonej w akumulatorach niklowo-wodorkowych, zamontowanych pod podłogą bagażnika. W związku z tym jego pojemność zmalała z 380 do 360 l. W celu osiągnięcia odpowiedniego komfortu akustycznego inżynierowie Subaru zastosowali dodatkowe maty wygłuszające w tylnej części samochodu.
Różnica dotyczy także zestrojenia zawieszenia oraz przełożenia układu kierowniczego - dostosowanych do charakterystyki nowej wersji.
XV Crosstrek Hybrid waży o 136 kg więcej od wersji benzynowej, z czego 95 kg to masa elementów napędu hybrydowego.
Optycznie hybrydowe Subaru wyróżnia się emblematami "Hybrid", niebieskimi akcentami w kabinie oraz opcjonalnym lakierem perłowym Plasma Green. Kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny informuje o przepływie energii pomiędzy poszczególnymi elementami napędu.
Model trafi do północnoamerykańskich salonów Subaru w czwartym kwartale br. Nie będzie oferowany na Starym Kontynencie.
Subaru XV Crosstrek Hybrid
Subaru XV Crosstrek Hybrid (2014)
msob