Peugeot liderem w zakresie redukcji emisji CO2
Zasługa nowych silników benzynowych PureTech i diesli BlueHDi.
Od kliku już lat Unia Europejska wymusza na producentach samochodów stosowanie się do coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin. Liderem w tym proekologicznym wyścigu jest Peugeot, który wraz z Citroenem wywalczył tytuł europejskiego lidera w zakresie redukcji emisji CO2 w 2014 roku. Obecnie średnia emisja dwutlenku węgla dla całej gamy modelowej wynosi 110,3 g/km, podczas gdy średnia rynkowa to 123,7 g/km.
Tak dobry wynik to zasługa takich aut, jak 208 1.6 BlueHDi 100 KM, będącym "najoszczędniejszym samochodem spalinowym na świecie" z emisją CO2 79 g/km oraz 308 BlueHDi emitującego 82 g CO2/km. Ponadto cała obecna paleta silnikowa spełnia normę Euro6. Wśród nich są nowe jednostki benzynowe 1.2 PureTech 110 i 130 KM oraz 1.6 THP o mocach 165, 205, 208 i 270 KM. Natomiast diesle reprezentują 1.6 BlueHDi (75, 100, 120 KM) oraz 2.0 BlueHDi (150 i 180 KM).
Ogólnie aż 12 modeli z gamy Peugeota, wyposażonych w nowe silniki BlueHDi, zajęło pierwsze miejsca w swoich segmentach, pod względem emisji spalin. Tak dobre wyniki w testach pomiaru emisji spalin są naturalnie godne pochwały. Nie możemy jednak zapominać, że sam cykl pomiarowy jest obecnie dość mocno oderwany od rzeczywistości. Tego typu zestawienia i rankingi więc zwykle nie mają przełożenia na to, ile faktycznie paliwa będzie samochód zużywał podczas codziennej eksploatacji.