Panda liderem rynku
Fiat Auto Poland zamknął rok 2004 rezultatem łącznym w wysokości 63 595 szt sprzedanych aut osobowych i dostawczych, przy czym auta osobowe stanowiły 85% - czyli 54 365 szt , natomiast dostawcze pozostałe 15% - czyli 9 230 szt.
Rezultaty poszczególnych marek przedstawiają się następująco:
- samochody osobowe marki Fiat - 53 214 szt sprzedanych aut, co oznacza pozycję lidera z szacunkowym udziałem w rynku na poziomie 16,8%.
Wśród modeli marki Fiat największym powodzeniem cieszyła się Panda, która znalazła 28 000 klientów i była najchętniej kupowanym modelem na naszym rynku w 2004 r. Dwa inne modele Punto i Seicento z wynikami odpowiednio 9 259 szt i 8 851 szt znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedawanych aut . Sprzedaż marki Fiat uzupełniają modele Albea - 3 039 szt. , Stilo - 2 881 szt., Doblo Panorama - 543 szt, wycofany z produkcji Palio Weekend - 505 szt., wprowadzona w listopadzie nowa Multipla - 91 szt. i Ulysse - 39 szt. oraz inne modele - 6 szt,
- samochody osobowe marki Alfa Romeo - 965 szt . sprzedanych aut, co dało szacunkowy udział w rynku na poziomie 0,3%. Wśród modeli marki Alfa Romeo dominowały 156 - 437 szt i 147 - 388 szt oraz wprowadzona w lutym ubiegłego roku Alfa GT - 78 szt,
- samochody osobowe marki Lancia 186 szt
Marka Lancia to przede wszystkim nowa Ypsilon , której sprzedało się 113 szt, co stanowiło 60 % sprzedaży marki.
Rok 2004 był kolejnym rokiem umocnienia pozycji Fiata jako lidera na rynku aut dostawczych.
Wynik 9 230 szt sprzedanych samochodów jest wynikiem o prawie 13% lepszym niż rezultat 2003 roku. Marka osiągnęła szacunkowy udział w rynku na poziomie około 26%. Na ten wynik złożyła się sprzedaż lekkich Vanów: Pandy Van w ilości 3 074 szt , Seicento Van w ilości 2 503 szt oraz zyskującego swoich zwolenników Doblo Combi i Cargo / dynamika na poziomie + 49% w stosunku do roku 2003 / - 1 961 szt, Ducato w ilości 1 609 szt., a także Punto Van - 83 szt.