Otwarto buspas na warszawskim Mokotowie. Kierowcy wściekli

Oprac.: Maciej Flis-Flisiński

Od poniedziałku działa już buspas na ul. Dolina Służewiecka i al. Sikorskiego. Zmiana usprawniła działanie transportu zbiorowego, jednak negatywnie wpłynęła na ruch osobówek.

Buspas na Mokotowie.
Buspas na Mokotowie.Piotr Molecki/East NewsInformacja prasowa (moto)

- Na Mokotowie autobusy przyspieszyły. Od dziś mają swój +korytarz+ na ul. Dolina Służewiecka i al. Sikorskiego - poinformował w poniedziałek po południu Zarząd Dróg Miejskich. - Nowy buspas ułatwi przejazd komunikacji miejskiej, a po opóźnieniach sięgających do niedawna w godzinach szczytu nawet 10 minut nie powinno być śladu - dodał.

Buspas działa na obu jezdniach na odcinku od ul. Nowoursynowskiej do ul. Sobieskiego. Jak podał ZDM, "do czasu otwarcia tunelu drogi ekspresowej S2 na ciągu tych ulic tworzyły się ogromne zatory". - Czynna od 20 grudnia przeprawa przejęła znaczną część samochodów, przede wszystkim ruch tranzytowy, ale ponowne obłożenie luźniejszej dziś drogi jest kwestią czasu - dodał.

Internauci pod wpisem ZDM na FB krytykują zabranie kierowcom jednego pasa jezdni. "Absurd, na tak zatłoczonej arterii zrobić buspas", "I cała dolinka znów stanęła w gigantycznych korkach" - to niektóre głosy krytyki.

Zarząd Dróg Miejskich planuje jeszcze inne zmiany w okolicy. W przyszłym tygodniu mają zacząć funkcjonować dwa nowe przystanki "na żądanie" dla linii 166 i 195. Kończy się ich przygotowywanie - pozostał montaż m.in. ławek i znaków. Przystanek w kierunku al. Wilanowskiej, nazwany Bergamotki 01, powstał przed skrzyżowaniem z ul. Bergamotki. Przystanek w drugą stronę, w kierunku ulicy Jana III Sobieskiego, Bergamotki 02, ulokowany został za skrzyżowaniem z ul. św. Bonifacego.

Na skrzyżowaniu z ul. Nowoursynowską trwa też wyznaczanie dwóch brakujących przejazdów rowerowych. Oprócz nich powstaną kolejne dwa - u zbiegu z al. Wilanowską. "Wymaga to jednak nieco większego zakresu robót i zostaną wykonane wiosną" - przekazał ZDM.

Wraz z nowym buspasem długość pasów dla autobusów w Warszawie sięgnęła 73 km.

***

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas