Oto najlepsze silniki roku 2014!

Znamy już zwycięzców prestiżowego konkursu International Engine of the Year. Która jednostka napędowa zasłużyła w tym roku na miano międzynarodowego silnika roku?

Nagrody dla najlepszych silników przyznawane są od 15 lat. W skład tegorocznego jury wchodziło 84 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 34 kraje świata. Które jednostki napędowe, ich zdaniem, zasługują na szczególną uwagę nabywców?

Tytuł Międzynarodowego Silnika Roku 2014 trafił w ręce przedstawicieli Forda. Najlepszą jednostką napędową - już po raz trzeci - uznano trzycylindrowy, benzynowy motor 1,0 l EcoBoost. Dziennikarze przyznali jednostce aż 351 punktów podkreślając wysokie osiągi i wykorzystanie zaawansowanej technologii w służbie ochrony środowiska naturalnego. Silnik Forda, deklasując rywali, zwyciężył również w kategorii jednostek napędowych o pojemności skokowej do 1,0 l.

Reklama

Jakie silniki zwyciężyły w pozostałych kategoriach?

Tytuł "Zielonego Silnika Roku" trafił do Tesli - nagrodzono nim elektryczny system napędowy Tesli S. Najlepszą nową konstrukcją uznano dwulitrowy, turbodoładowany, benzynowy motor Mercedes-AMG. Jednostka rozwijająca 360 KM stosowana jest w modelach Mercedes A45 AMG, Mercedes CLA45 AMG i Mercedes GLA45 AMG. 

W kategorii “Performance Engine of the Year" triumfowało Ferrari. Za silnik o najlepszych osiągach uznano 4,5-litrowe V8 oferowane w modelach Ferrari 458 Italia (570 KM) i 458 Speciale (605 KM).

W grupie jednostek napędowych o pojemnościach od 1,0 l do 1,4 l zwyciężył podwójnie doładowany silnik Volkswagena 1,4 l TSI, który - w zależności od modelu - generuje moc od 140 KM (Volkswagen Touran) do 192 KM (Volkswagen Polo).

W śród silników o pojemnościach między 1,6 l a 1,8 l zwycięzcą ogłoszono benzynową jednostkę 1,6 l THP opracowaną wspólnie przez konstruktorów BMW i PSA.

W zakresie pojemności skokowych między 1,8 l a 2,0 l za najlepszą jednostkę uznano zwycięzcę kategorii "Najlepszy nowy silnik" - sygnowany logiem Mercedesa-AMG motor 2,0 l turbo o mocy 360 KM.

Jednostka konstrukcji Audi tryumfowała w zakresie pojemności skokowych miedzy 2,0 l a 2,5 l. Zwycięzcą okrzyknięto pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 310 KM oferowany w modelu Audi RS Q3.

Zwycięzcą w kategorii pojemności od 2,5 l do 3,0 l okrzyknięto silnik BMW 3,0 l TwinPower Turbo, który oferowany jest m.in. w modelach 135i (320 KM), X3 (306 KM) czy Z4 (340 KM).

Jury doceniło też konstruktorów McLarena. 3,8-litrowy V8 o mocy 650 KM zwyciężył w kategorii od 3,0 l do 4,0 l pojemności skokowej.

W topowej klasie - pojemności powyżej 4,0 l - triumfował zwycięzca kategorii "Performance Engine of the Year - 4,5-litrowy silnik V8 konstrukcji Ferrari.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy