Oto najlepsze silniki roku 2014!

Znamy już zwycięzców prestiżowego konkursu International Engine of the Year. Która jednostka napędowa zasłużyła w tym roku na miano międzynarodowego silnika roku?

Silnik Forda po raz kolejny został doceniony
Silnik Forda po raz kolejny został docenionyInformacja prasowa (moto)

Nagrody dla najlepszych silników przyznawane są od 15 lat. W skład tegorocznego jury wchodziło 84 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 34 kraje świata. Które jednostki napędowe, ich zdaniem, zasługują na szczególną uwagę nabywców?

Tytuł Międzynarodowego Silnika Roku 2014 trafił w ręce przedstawicieli Forda. Najlepszą jednostką napędową - już po raz trzeci - uznano trzycylindrowy, benzynowy motor 1,0 l EcoBoost. Dziennikarze przyznali jednostce aż 351 punktów podkreślając wysokie osiągi i wykorzystanie zaawansowanej technologii w służbie ochrony środowiska naturalnego. Silnik Forda, deklasując rywali, zwyciężył również w kategorii jednostek napędowych o pojemności skokowej do 1,0 l.

Jakie silniki zwyciężyły w pozostałych kategoriach?

Tytuł "Zielonego Silnika Roku" trafił do Tesli - nagrodzono nim elektryczny system napędowy Tesli S. Najlepszą nową konstrukcją uznano dwulitrowy, turbodoładowany, benzynowy motor Mercedes-AMG. Jednostka rozwijająca 360 KM stosowana jest w modelach Mercedes A45 AMG, Mercedes CLA45 AMG i Mercedes GLA45 AMG.

W kategorii “Performance Engine of the Year" triumfowało Ferrari. Za silnik o najlepszych osiągach uznano 4,5-litrowe V8 oferowane w modelach Ferrari 458 Italia (570 KM) i 458 Speciale (605 KM).

W grupie jednostek napędowych o pojemnościach od 1,0 l do 1,4 l zwyciężył podwójnie doładowany silnik Volkswagena 1,4 l TSI, który - w zależności od modelu - generuje moc od 140 KM (Volkswagen Touran) do 192 KM (Volkswagen Polo).

W śród silników o pojemnościach między 1,6 l a 1,8 l zwycięzcą ogłoszono benzynową jednostkę 1,6 l THP opracowaną wspólnie przez konstruktorów BMW i PSA.

W zakresie pojemności skokowych między 1,8 l a 2,0 l za najlepszą jednostkę uznano zwycięzcę kategorii "Najlepszy nowy silnik" - sygnowany logiem Mercedesa-AMG motor 2,0 l turbo o mocy 360 KM.

Jednostka konstrukcji Audi tryumfowała w zakresie pojemności skokowych miedzy 2,0 l a 2,5 l. Zwycięzcą okrzyknięto pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 310 KM oferowany w modelu Audi RS Q3.

Zwycięzcą w kategorii pojemności od 2,5 l do 3,0 l okrzyknięto silnik BMW 3,0 l TwinPower Turbo, który oferowany jest m.in. w modelach 135i (320 KM), X3 (306 KM) czy Z4 (340 KM).

Jury doceniło też konstruktorów McLarena. 3,8-litrowy V8 o mocy 650 KM zwyciężył w kategorii od 3,0 l do 4,0 l pojemności skokowej.

W topowej klasie - pojemności powyżej 4,0 l - triumfował zwycięzca kategorii "Performance Engine of the Year - 4,5-litrowy silnik V8 konstrukcji Ferrari.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas