Optima, konkurent passata
Słowo optima części naszych czytelników, niewiele zapewne mówi. I nie ma się czemu dziwić, bowiem kia o tej nazwie oferowana jest głównie na rynku amerykańskim.
To, że na salonie samochodowym w Nowym Jorku zaprezentowano właśnie nowe oblicze tego auta, teoretycznie, zainteresuje raczej niewielu. W praktyce powinno być jednak inaczej, bowiem optima to nic innego, jak znana w Europie kia magentis, czyli koreański konkurent takich wozów, jak vw passat, opel insignia czy renault laguna.
Dotychczas Koreańczycy zupełnie nie liczyli się w klasie średniej. Teraz ma się to jednak zmienić. Prezentowany na zdjęciach samochód trafić ma na światowe rynki już w przyszłym roku. Czy powtórzy sukces soula i ceed'a?
Trzeba przyznać, że są na to spore szanse. Pochwalić trzeba przede wszystkim stylistów. Odważna, rzucająca się w oczy linia, ma w sobie wiele elegancji. Mierzące przeszło 4,8 m nadwozie zapewniać ma wygodne warunki podróżowania. Samochód zbudowano na zupełnie nowej, globalnej platformie Kii, rozstaw osi to 2,8 m.
Dużo dobrego powiedzieć można również o projekcie wnętrza. Zwrócona odrobinę w stronę kierowcy konsola środkowa, ciekawe kształty i dobrej jakości materiały na pewno spotkają się z ciepłym przyjęciem. Samochód przekonywać ma również osiągami. Wiadomo już, że optima dostępna będzie w dwóch wersjach silnikowych.
Nowy Jork 2010
Do napędu służyć może czterocylindrowa, benzynowa jednostka 2,4 l. GDI rozwijająca 200 KM lub mniejsza, wspomagana turbosprężarką "dwulitrówka" o mocy 271 KM. Na rynku amerykańskim samochód dostępny też będzie w wersji hybrydowej. Można przypuszczać, że zanim auto trafi na Stary Kontynent ofertę uzupełni również jakaś jednostka wysokoprężna. Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.