Nowy Volkswagen Santana dla Chin
Volkswagen zaprezentował w Wolfsburgu drugą generację Santany. Zastąpi ona model sprzedawany i produkowany od prawie 30 lat.
Nowa Santana jest blisko spokrewniona z nową Skodą Rapid i Seatem Toledo (platforma PQ25). Jej osie są od siebie oddalone o 2603 mm, a bagażnik mieści 480 litrów.
Do napędu samochodu posłużą wolnossące silniki benzynowe z 16-zaworową głowicą o pojemności 1.4 (90 KM) i 1.6 (110 KM), o niespełna 30 proc. oszczędniejsze niż stosowane w poprzedniku.
Zależnie od wersji, lista wyposażenia Santany obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, automatyczną klimatyzację, alufelgi czy skórzaną tapicerkę.
Pierwsza generacja Santany to chiński odpowiednik Passata B2, zaprezentowanego w 1981 roku. Model należy do najpopularniejszych aut w Państwie Środka - jak dotychczas znalazł ponad 4 mln nabywców i przeszedł kilka mniej lub bardziej istotnych modernizacji (Santana 2000, Santana 3000 i Santana Vista). Jego produkcja trwa w Chinach od 1985 roku.
Marcin Sobolewski