Nowy Volkswagen Golf zmiażdżył konkurencję!

Przeciwnicy Volkswagena wytykają niemieckiej marce brak stylistycznego polotu i wysokie ceny, ale wygląda na to, że - przynajmniej w Europie - mało komu to przeszkadza.

Golf miażdży konkurencję
Golf miażdży konkurencjęInformacja prasowa (moto)

Wg najnowszych danych firmy analitycznej JATO Dynamics sztandarowy produkt koncernu z Wolfsburga - Volkswagen Golf - jest obecnie niepodważalnym królem rynków Starego Kontynentu.

Najnowsze dane sprzedażowe dotyczące września bieżącego roku mówią o tym, że na nowego Golfa zdecydowało się 45 200 nabywców. To aż o 17,4 proc. więcej niż w sierpniu!

Drugi w zestawieniu Ford Fiesta zaskarbił sobie sympatię 33 600 klientów. W pierwszej trójce znalazł się też inny reprezentant segmentu B - Opel Corsa - na którego zdecydowało się 28 300 nabywców.

Warto dodać, że o pozycji Golfa świadczy nie tylko ilość sprzedanych egzemplarzy, ale również jego przewaga nad konkurencyjnymi konstrukcjami. Na nowego Forda Focusa zdecydowało się we wrześniu 24 900 nabywców. Jeszcze gorzej radziła sobie w Europie produkowana w Gliwicach Astra. Opla z Polski wybrało jedynie 21 tys. nabywców - ponad dwukrotnie mniej niż nowego Golfa! W tym wypadku uzasadnieniem może być fakt, że od premiery tego modelu minęło już kilka lat - Astra weszła do sprzedaży w 2009 roku, podczas gdy Focus trafił do salonów dwa lata później.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas