Nowy sposób na rozwiązanie problemów parkingowych

​Znalezienie miejsca parkingowego w zatłoczonych centrach miast staje się coraz większym wyzwaniem. Samochodów stale przybywa, a miejsc - niestety nie.

Schemat działa systemu Dynamic Parking Prediction
Schemat działa systemu Dynamic Parking PredictionInformacja prasowa (moto)

Stąd kierowcy narażenia są na coraz większy stres oraz marnowanie czasu i paliwa podczas krążenia w poszukiwaniu kawałka wolnego miejsca, na którym można zostawić samochód.

Nad tym problemem pochylili się specjaliści z BMW. Niemiecka marka wraz zajmującą się monitorowaniem ruchu drogowego firmą Inrix opracowała system, który przewiduje, gdzie pojawi się wolne miejsce parkingowego, dzięki czemu kierowca traci mniej czasu na bezcelowe krążenie.System działa trochę na zasadzie sztucznej inteligencji. Składająca się z kilku tysięcy samochodów flota testowa została wyposażone w specjalne czujniki GPS. Pozycja każdego samochodu była monitorowana oraz nakładana na dokładną mapę, na której zaznaczono wszystkie istniejące miejsca parkingowe. Jednocześnie przekazywano informację, że dany pojazd nie przejeżdża przez dany rejon, ale właśnie poszukuje miejsca do zaparkowania. W ten sposób system "uczy się" zachowania samochodów i rotacji na miejscach parkingowych.

Na podstawie tych danych jest w stanie przewidzieć, w którym rejonie będzie najłatwiej zaparkować. Po pierwsze, komputer nauczył się, że o danej porze sporo samochodów wyjeżdża z danego rejonu oraz wie, gdzie znajduje się niewiele pojazdów usiłujących zaparkować.

Znaleźć miejsce parkingowe w centrum miasta nie jest łatwoPiotr KamionkaReporter

Całe te skomplikowane analizy i przewidywania odbywają się oczywiście w tle, bez angażowania kierowcy. Jedynym komunikatem docierającym do kierującego jest wskazanie nawigacji, w którym kierunku się udać, by najłatwiej zaparkować. System, który nazwany został Dynamic Parking Prediction, na początek trafi do BMW i3 i będzie poddawany kolejnym testom.

Warto również przypomnieć, że producenci powszechnie montują w samochodach systemy automatycznego parkowania.

Korzystając z tego rozwiązania kierowca musi jedynie dodawać gazu i hamować (stosując się do poleceń komputera), natomiast ruchy kierownicą wykonywane są automatycznie przez samochodów.

Działa to tak, jak na poniższym filmie:

System automatycznego parkowaniaINTERIA.PL

Ponadto w nowym BMW serii 7, które zadebiutuje już w tym tygodniu pojawi się system system, dzięki któremu samochód będzie wprowadzany do garażu przez komputer, a kierowca w ogóle nie będzie musiał znajdować się w samochodzie. Tak to działa:

Nowe BMW 7 - automatyczne parkowanie 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas