Nowy pickup z Francji. Ambitne plany PSA

Francuzi, do 2021 roku, chcą prześcignąć konkurencyjnych producentów pojazdów ze Starego Kontynentu. W tym celu koncern PSA ogłosił nowy plan rozwoju o wymownej nazwie "Push to Pass".

PSA planuje ofensywę pod hasłem "Push to pass"
PSA planuje ofensywę pod hasłem "Push to pass"AFP

Firma "zmieni swój model ekonomiczny, aby wygenerować większą wartość w oparciu o lepsze wykorzystanie obecnej bazy klientów oraz jej poszerzenie, dzięki kanałom cyfrowym i ofercie posprzedażnej". Jeśli niewiele wam to mówi, spieszymy wyjaśnić, że na przestrzeni następnych pięciu lat Grupa PSA wprowadzi na rynek nie mniej niż 26 nowych lub gruntownie odświeżonych samochodów osobowych i - co najmniej - osiem lekkich aut dostawczych. Wśród nich zadebiutować ma m.in. zupełnie nowy model - pickup o ładowności 1 tony.

Nie wiadomo, czy samochód zaprojektowany zostanie od podstaw przez francuskich inżynierów. Firma od lat współpracuje m.in. z Toyotą. Całkiem możliwe, że nowy francuski pickup korzystać będzie np. z rozwiązań technicznych Toyoty Hilux.

Koncern PSA chce również postawić na alternatywne źródła napędu. Do 2021 roku w ofercie ma się znaleźć co najmniej siedem hybryd typu plug in i cztery modele napędzane elektrycznie. Nowe pojazdy przyczynić się mają do zróżnicowania oferty marek DS, Citroen i Peugeot.

Koncern ma też jasno sprecyzowane plany finansowe. Zakładają one uzyskanie bieżącej marży operacyjnej w średniej wysokości 4 proc. w okresie 2016-2018 oraz - docelowo - 6 proc. w 2021 roku. Francuzi prognozują też wzrost obrotów Grupy o 10 proc. w okresie od 2018 roku (w stosunku do 2015 roku) oraz, dodatkowo, o 15 proc. do roku 2021.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas