Nowy Lexus LS w stylu IS-a i NX-a?

Obecna generacja Lexusa LS przed dwoma laty przeszła poważną modernizację. Model nie wytrzymuje jednak konkurencji z rywalami z Niemiec i czeka na następcę. Jak zasugerował przedstawiciel Lexusa, nowa generacja LS-a będzie wyróżniać się bardziej emocjonującą stylizacją.

Lexus LS (2013)
Lexus LS (2013)Lexus

Premiera nowej klasy S oraz Quattroporte, liftingi Panamery, serii 7 i A8 oraz niezłe wyniki popularności Tesli S sprawiają, że ostatnimi laty pozycja Lexusa LS znacznie osłabła. W USA w ubiegłej dekadzie model znajdował regularnie 20-35 tys. nabywców, a w ostatnich trzech latach - już tylko około 8-10 tys., czyli mniej od klasy S i "siódemki". W Europie japońska limuzyna sprzedaje się szczątkowo. JATO szacuje, że w pierwszych 9 miesiącach br. trafiła w ręce 165 klientów (-51 proc.):

Wyniki sprzedaży luksusowych i superluksusowych limuzyn w Europie: styczeń-wrzesień 2014 r. (dane: JATO)

  1. Mercedes klasy S: 13 618 szt. (+152 proc.)
  2. Audi A8/S8: 5426 szt. (+33 proc.)
  3. Porsche Panamera: 4517 szt. (+14 proc.)
  4. BMW serii 7: 3940 szt. (-14 proc.)
  5. Jaguar XJ: 1549 szt. (-15 proc.)
  6. Volkswagen Phaeton: 1388 szt. (+5 proc.)
  7. Maserati Quattroporte: 639 szt. (+134 proc.)
  8. Bentley Flying Spur: 498 szt. (+269 proc.)
  9. Lexus LS: 165 szt. (-51 proc.; dane szacunkowe)
  10. Rolls-Royce Ghost: 143 szt. (-35 proc.)
  11. Bentley Mulsanne: 141 szt. (+27 proc.)
  12. Aston Martin Rapide: 127 (-35 proc.)
  13. Rolls-Royce Phantom: 90 szt. (-14 proc.)RAZEM: 32 241 szt. (+43 proc.)

Biorąc pod uwagę ostatnie 15 lat na rynku europejskim, rekordowe dla LS-a były lata 2007 i 2008, czyli okres tuż po debiucie nowej generacji modelu - kupowało go wtedy około 2 tys. nabywców.

Alain Uyttenhoven, szef europejskiego oddziału Lexusa, zasugerował niedawno w rozmowie z "Autocarem", że nowa generacja LS-a zyska znacznie odważniejszą stylizację. A warto przypomnieć, że na tle poprzedników i tak wygląda ona bardzo dynamicznie (fot. powyżej).

Uyttenhoven powiedział, że Lexus chce produkować auta wyróżniające się z tłumu i nie zamierza "ścigać się o udziały w rynku". Nadal będzie jednak skupiał się na japońskiej szkole budowania samochodów, z charakterystycznym dla nich przywiązaniem do detali. Przy okazji krytycznie odniósł się do aut projektowanych w stylu Matrioszek - czyli wyglądających tak samo, tyle że w różnym rozmiarze.

Do 2020 roku Lexus chce zwiększyć swoją sprzedaż w Europie (w ostatnich latach nieco ponad 20 tys. sztuk rocznie). Premiera nowej generacji Lexusa LS ma nastąpić w 2016 roku.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas